ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
אחרי ההסתייגות

תתחילו להתרגל: נתיב 3+ יעבור לצד ימין של כביש 1

בעקבות הסתייגויות המשטרה שהתריעה למשרד התחבורה על סיכוני בטיחות באכיפת הנסיעה בנתיב בצד שמאל, הוחלט על תכנון מחדש בו נתיב 3+ יעבור לצד ימין של כביש 1

תתחילו להתרגל: נתיב 3+ יעבור לצד ימין של כביש 1

נתיב רב־תפוסה (נתיב 3+) היה אמור להיצבע בשבוע שעבר על המקטע שבין מחלף דניאל (חיבור כביש 1 לכביש 6) לבין הכניסה לעיר ירושלים, אך, עקב הסתייגויות של המשטרה מאופן תכנונו, שהועברו למשרד התחבורה, דבר שמנע לבסוף את צביעת הנר"ת (נתיב רב תפוסה).

יש לציין כי הבעיה המרכזית עם נר"תים היא שהאכיפה בהם בעייתית ולא ניתן לבצע אותה בעזרת אמצעים אלקטרוניים אלא רק בעזרת שוטרים שיבחנו האם ברכבים יש באמת את כמות הנוסעים המותרת ע"פ חוק.

ע"פ הדיווח ב"כלכליסט", התכנית המקורי של משרד התחבורה היה להקים את הנר"ת בצד שמאל של הכביש. בישיבות לקראת הביצוע עם נציגי משטרת התנועה נמסר מצד המשטרה כי קיימת מורכבות רבה באכיפה מצד שמאל ושיש לכך בעייתיות בטיחותית. בין היתר, נטען כי במידה ושוטרים יירצו לעצור אדם לבדיקה על כך שנסע עם פחות מדי אנשים, אז הוא ייאלץ "לחתוך" שני נתיבים על מנת לחנות בשול הדרך. כמו כן, אנשי מקצוע טענו כי בעיה זו קיימת גם בכל הקשור לפניות ימינה של אוטובוסים שייאלצו לפנות במחלף חמד ומחלף הראל. מצד שני, הבעיה עם נר"ת ימני, וזו כנראה הסיבה שבמשרד התחבורה התעקשו עליו בהתחלה, היא שהוא יותר "מלוכלך" ורכבים פרטיים שיירצו לפנות ימינה בפניות השונות של כביש 1 ייאלצו להשתלב בו.

ב"כלכליסט"מציינים כי בעקבות טענות המשטרה התגמשו במשרד התחבורה והנחו את חברת נתיבי ישראל לתכנן מחדש את הנר"ת כך שיהיה בצד ימין. התכנון המחודש צפוי לקחת מספר שבועות ובמשרד התחבורה טוענים כי הביצוע צפוי להתקיים "אחרי החגים". ההנחה היא שהדבר יבוצע לפני הבחירות, מפני שצביעת נתיבי רב תפוסה היא הבטחה של השרה מרב מיכאלי במסגרת "תוכנית המיליון" שעליה הכריזה השרה לפני כחודשיים. עלות צביעת הנר"ת נאמדת במיליונים בודדים, ובשלב הראשון הוא צפוי להיות מופעל רק בשעות שבהן צפוי פקקים. 

 

תחבורה ציבורית משרד התחבורה אכיפה נתיב פלוס כבישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד