י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סוף למפח הנפש

הפטנט החדש שימנע ממסך הסמארטפון להתנפץ

באפל מצאו פטנט חדש שעשוי למגר את תופעת ניפוץ מסכי הסמארטפון | מדובר בחומר קרמי מבוסס זירקוניה, שהוא אותו חומר שמשמש לייצור יהלומים מלאכותיים בתכשיטים

הפטנט החדש שימנע ממסך הסמארטפון להתנפץ
סמארטפון צילום: unsplash

סוף למסך מנופץ? השימוש של יצרניות מכשירי הסלולר בזכוכית מוקשחת לכיסוי הגב והמסך מהווה את אחת הבעיות העיקריות שגם בעידן הטכנולוגי טרם נפתר: ניפוץ מסך הסמארטפון.

נכון שאין מדובר בזכוכית רגילה, אלא בגרסה חזקה יותר ומשודרגת, אך למרות זאת היא תתנפץ בהינתן זווית נחיתה מסוימת או שלומיאליות חוזרת ונשנית.

חשוב להדגיש כי השימוש בזכוכית נדרש משתי סיבות עיקריות - זהו החומר הקשיח הזול ביותר שלא חוסם את הקליטה ומאפשר גם טעינה אלחוטית חוץ מפלסטיק. זהו גם חומר יחסית קל לעיבוד ולייצור.

מסתבר שהבעייה הזו לא מעט יצרניות וע"פ מה שדווח ב'כלכליסט', ב'אפל' מצאו חומר תחליפי שעמיד יותר מהזכוכית הקיימת.

ע"פ הדיווח מדובר,בחומר קרמי מבוסס זירקוניה, שהוא אותו חומר שמשמש לייצור יהלומים מלאכותיים בתכשיטים. אמנם לא מדובר בחומר קשיח כמו יהלום טהור, אבל בהינתן העיבוד הנכון הוא יכול להכות בקלות את הזכוכית המוקשחת החזקה ביותר. בנוסף קל לעבד אותו כציפוי מט, כלומר הוא לא יהפוך למלכודת טביעות אצבעות או יגרום להחלקת המכשיר כל אימת שתניחו אותו על משטח חלקלק.

למעשה, אפל כבר פיתחה חומר דומה בעבר לשעוני אפל, והפטנט החדש גם מצביע על כך שככל הנראה אלה המוצרים שעשויים ליהנות מהחומר הקרמי המשופר ראשונים. אבל האייפון בהחלט בכוונה של היצרנית. יתרון עיקרי שאפל מפרטת בפטנט שלה הוא היכולת להתאים את "התחושה" שלו בהתאם למיקום של הציפוי. כלומר בגב הוא כאמור יוכל לקבל גימור מחוספס קלות, והוא גם יוכל לאפשר שליטה דרך מחוות מגע - בדיוק כמו בזכוכית.

ב"כלכליסט" מציינים כי חומר קרמי אינו המצאה חדשה בעולם האלקטרוניקה. לשיאומי או סמסונג כבר היו דגמי סמארטפונים ייחודיים שלהם ציפוי כזה, אבל הם היו נדירים ובדרך כלל נמכרו כחלק מסדרות מיוחדות ולא בייצור שוטף. אבל האייפון יהיה כנראה הסמארטפון הסדרתי הראשון שיוכל להתהדר בגב קרמי, בעיקר בגלל שאפל מעולם לא חשבה להשתמש בחומר הזה קודם. לא ברור עדיין אם החברה אכן תיישם את הגב הקרמי באייפון כלשהו, ואם כן הערכות של אתר פורבס מצביעות על כך שהוא יורכב רק בדגמי האייפון פרו אם בכלל.

 

סמארטפון אייפון אפל פטנט מסך מנופץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד