כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מחיר המלחמה

"הטייס הטוב ביותר" נהרג לאחר שנפגש עם זלנסקי

טייס אוקראיני בכיר שנלחם נגד הכוחות הרוסים, וזכה בתואר "הטייס הטוב ביותר" של חיל האוויר של אוקראינה ב-2019, נהרג מספר ימים לאחר שזכה בפרס הנשיא איתו נפגש לפני מספר ימים

"הטייס הטוב ביותר" נהרג לאחר שנפגש עם זלנסקי
הנשיא זלנסקי מעניק פרס לטייס צילום: בית הספר לטיסה

טייס אוקראיני נהרג בקרב בעת שנלחם נגד כוחות רוסים, ימים ספורים לאחר שזכה לכבוד רב על גבורתו נגד הרוסים, וקיבל פרס על כך מנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

רב סרן אנטון ליסטופאד, שזכה בתואר הטייס הטוב ביותר של חיל האוויר של אוקראינה ב-2019, מת בפעולה. מותו מגיע ימים ספורים לאחר שהטייס קיבל מנשיא אוקראינה את הפרס היוקרתי, "מסדר האומץ" על "אומץ ומקצועיות".

ליסטופאד, טייס של יחידת 204 של סבסטופול, נקבר ביום שני לצד חברו, קולונל יורי פוהורילי, בכפר צ'וקליבקה, סמוך לעיר איבנו-פרנקיבסק שבמערב אוקראינה. יותר מ-100 קרובי משפחה וחיילים אוקראינים התאספו בהלוויה כדי לחלוק לו כבוד, שני מטוסי קרב ביצעו מטס לכבוד ההרוגים האחרונים בלחימה.

בית הספר לטיסה בו למד, פרסם פוסט בפייסבוק על הטייס. "דרכו של אנטון מאחורי ההגה של לוחם הייתה קשה אך בעלת משמעות, הצעיר רדף בעקשנות אחר חלומו - להיות טייס, לעוף גבוה בשמיים כמו ציפור, ולהרהר ביופיו של כדור הארץ. בשנת 2019, אנטון הוכר כטייס הטוב ביותר של חיל האוויר של הכוחות המזוינים של אוקראינה, והיה שותף לפעולות רבות במזרח אוקראינה".

הטייס שנהרג

מלחמת אוקראינה רוסיה טייס חיל האוויר ולדימיר זלנסקי פרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד