י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רחוק מאוד מאומן: הוארך מעצרם של אסירי 'שובו בנים'

מעצרם של ארבעת אסירי שובו בנים - נחמן ונתן ברלנד, מנחם ישורון ואהרן תפילינסקי - הוארך בשבוע • אצל נחמן ברלנד, ישורון ותפילינסקי מדובר בהארכת מעצר בהסכמה

נחמן ברלנד בבית המשפט. צילום: פלאש 90
נחמן ברלנד בבית המשפט. צילום: פלאש 90



בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ג') את מעצרם של 'אסירי שובו בנים' - נחמן ברלנד, בנו נתן ברלנד, מנחם ישורון ואהרן תפילינסקי, החשודים בעבירות של זיוף, הלבנת הון ועוד.

מעצרם של נחמן ברלנד, אהרן תפילינסקי ומנחם ישורון הוארך בהסכמה עד יום שלישי, מעצרו של נתן ברלנד הוארך אף הוא עד ליום שלישי.

לפני שבועיים עצרו שוטרי ובלשי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים שבעה גברים, החשודים כי במהלך החודשים האחרונים עסקו בהלבנת הון במאות אלפי שקלים, ובמרמה הקשורה לנכסים וכספים של מוסד בעיר.

ארבעה מתוך שבעת העצורים הובאו עוד באותו היום לבית המשפט המחוזי בירושלים, ומעצרם הוארך בחמישה ימים עד ליום שישי. שלושת העצורים האחרים, בהם רואת חשבון, שוחררו בתנאים מגבילים.

באותו השבוע ביום רביעי נעצר חשוד נוסף - מנחם ישורון, נהג וגבאי של הרבנית תהילה ברלנד, ומעצרו הוארך עד ליום שני, אז הוארך פעם נוספת עד היום.

ביום שישי הובאו הארבעה בפעם השנייה לדיון בהארכת מעצרם, לאחר דיון ארוך קבעה השופטת כי יש מקום להיענות לדרישת המשטרה, והאריכה את מעצרם ב-7 ימים.

עורך הדין: אחר כך יגידו שלא מצאו אנשים

נציג המשטרה, רס"ר אלון חבר, אמר בפתח הדיון על הארכת מעצרו של נתן ברלנד, כי מדובר בהארכת מעצר רביעית. "מדובר בפרשייה מורכבת. מדובר בישיבת שובו בנים ובעמותות שלה, כאשר אנשים מתוך הישיבה, לרבות משפחת ברלנד, היו חלק ממערכת משומנת אשר גנבה כספים מתורמים - כספים של החסידים של הישיבה וכספים של העמותה".

לדבריו, "מהארכת המעצר האחרונה בוצעו למעלה מ-20 פעולות חקירה אשר חיזקו את הראיות וכן את החשד הסביר כנגד המשיב וגם כנגד המשיבים האחרים, בוצעו הרבה פעולות חקירה, וזאת למרות שניתנו למשטרה יומיים וחצי של עבודה - מיום חמישי האחרון. כנגד המשיב חוזקו הראיות. בראיות שהוצגו בפני בית המשפט עולה כי המשטרה לא נחה על זרי דפנה ואיתרה עוד מקרי הונאה נוספים, כן מתואים בעדויות עוד מקרי הונאה שייחקרו אשר ביצעו משפחת ברלנד, חברי העמותה וכן המשיב עצמו. בעקבות כך ביקש נציג המשטרה מבית המשפט להיעתר לבקשה ולהאריך את המעצר בשמונה ימים על מנת שהמשטרה תוכל להשלים את החקירה. המשיב באם ישתחרר יכול לשבש את הליכי החקירה".

מאז הארכת המעצר האחרונה נחקר נתן פעמיים, בהן שמר על זכות השתיקה.

פרקליטיו של החשוד, עו"ד איתן פלג ועו"ד אסף גולן, הציעו חלופת מעצר בית בדירה מחוץ לירושלים - שם ישהה עם אשתו וילדיו. אך נציג המשטרה התנגד לכך בתואנה של שיבוש הליכי חקירה.

עו"ד איתן פלג סיכם: "המשיב עצור 16 ימים, נחקר פרונטלית לפני ימים ארוכים, נמצא בתא אחד עם אביו ועוד עצור. המשיב שמר וישמור על זכות השתיקה. המשיב לא עשה, אין בדל ראיה לכך שהמשיב מבקש, עתיד, מתכוון לשבש את החקירה. אני בטוח שלו רצו לשבש, היו עושים זאת. כפי שאמר החוקר אין בדל של ראיה לשיבוש. אז יפה שהוא יכול לשבש, אבל בלי ראיות אי אפשר".

"ככל שיש פעולות חקירה שדורשות חקירה של אנשים שחברים בקהילה, הרי אחננו קרבים לראש השנה ואלפים מבני הקהילה נוסעים לאומן ואז נגיע לדיון הבא ויגידו 'לא מצאנו את פלוני אלמוני' ואני בהחלט חושב שצריך להגיד למשטרה 'די זה די'. אומר החוקר שהם צריכים להגיע למיצוי הראיות הכי טובות, ואני אומר שזו לא חלופת מעצר".

השופטת אביב מלכה סיכמה את הדיון ואמרה: "כבר נקבע בדיונים קודמים כי חומר הראיות מעלה די והותר כדי ליצור חשד סביר כנגד המשיב דנן למעורבותו בעבירות המיוחסות לו. מסקנה זו לא רק שלא נחלשה, אלא שהיא אף קיבלה חיזוק. עוד יוער כי מדובר בחקירה אשר הולכת ומסתעפת שמעורבים בה עשרות אם לא מאות אנשים, ברמה זו או אחרת של מעורבות, כאשר המשיב דנן הוא אחד מאנשי המפתח בה, למיצער, כפי שעולה לכאורה בשלב זה מן החומר שבפניי".

"המשטרה מבקשת לבמע עוד 36 פעולות אשר רובן חשופות לאפשרות של שיבוש. המשטרה מבקשת מעצר של 8 ימים נוספים בעילה של חשש משיבוש הליכים. בנסיבות האמורות, איני רואה כל דרך שלא לקבל את הבקשה במלואה".

עוד בנושא:

פרשת 'שובו בנים': הוארך מעצרם של נחמן ונתן ברלנד • "רוצים לנקום בהם"
פרשת 'שובו בנים': הארכת מעצר לחשוד חמישי
"ברלנד שכר מתנקשים לרצוח את הוכברג תמורת 60,000 $"
אומן מתרחקת • שבוע נוסף בכלא לנחמן ונתן ברלנד
הרב ברלנד ממרוקו: "לא יצא מהחקירה כלום"
מעצר נחמן ברלנד הוארך • אמו הרבנית - תיחקר
דרמה ב'שובו בנים': שבעה עצורים - בהם בכירים בקהילה
שובו בנים נחמן ברלנד מנחם ישורון בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד