כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הכירו את המקום

דרך אמונה: יישוב חרדי חדש הוקם בגוש עציון

יישוב חרדי חדש הוקם אתמול בשעות הבוקר בגוש עציון, סמוך ליישוב מיצד. במקום כ-15 מבנים כולל בית כנסת וישיבת בין הזמנים | חברי כנסת ופעילי ימין מביעים תמיכה, אולם מעל היישוב מרחף צו פינוי | הכירו את 'דרך אמונה'

דרך אמונה: יישוב חרדי חדש הוקם בגוש עציון
דרך אמונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לראשונה: יישוב חרדי חדש הוקם אתמול (שלישי) באופן ספונטני ללא כל הודעה מוקדמת, סמוך ליישוב מיצד שבמזרח גוש עציון. במקום השתכנו במבנים ארעיים כמה משפחות מהמגזר החרדי.

שמו של היישוב נקרא  בשם 'דרך אמונה', ויש שיאמרו שהשם נבחר על שם ספרו המפורסם של מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל. במקום הוקמו כ-15 מבנים ארעיים, וגם בית כנסת מאולתר תחת סככה, שבו מתקיימות התפילות ומסירת השיעורים במסגרת ישיבת בין הזמנים לבחורים הצעירים.

רכז המאחז, משה דוד, מסביר ומספר כי "הישוב דרך אמונה הוקם ביום ראשון בחצות על ידי משפחות אברכים חרדיות ועל ידי בחורי ישיבות שהתנדבו על מנת לחבר את בני הציבור החרדי לארץ ישראל וכמחאה על מדיניות האפרטהייד שעושה איפה ואיפה נגד יהודים בנושא הבניה ביו"ש. ברוך השם יש הענות רחבה מצד הציבור החרדי שמפתיעה את כל הפעילים כנראה שנושא יישוב הארץ בער בציבור מתחת לפני השטח ואנחנו רק היינו הטריגר".

המתיישבים החרדים זכו לסיוע מאת פעיל הימין צבי סוכות, שהגיע לחזקם ואמר: "עם דמעות בעיניים. כ-100 אברכים ובחורים חרדיים הקימו נקודת התיישבות חדשה בגוש עציון. זכיתי לבקר וטיפה להתבשם מאהבת התורה והארץ המפעימה שלהם".

גם איש התקשורת, ינון מגל בירך גם הוא ואמר: "בשורות טובות ישוב חרדי חדש בשם "דרך אמונה" עלה לקרקע במזרח גוש עציון. כרגע מתגוררות במקום אחת עשרה משפחות ותומכים רבים. אני מברך אותם שיעלו ויצליחו וישגשגו ויפרחו ויגדלו וירבו ❤ אמן".

גם חברי כנסת פרסמו הודעות תמיכה ביישוב החדש ובהם ח"כ אלי כהן, מס' 3 ברשימת הליכוד, ח"כ שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית' וח"כ אוריאל בוסו מש"ס.

יישוב חרדי דרך אמונה חרדים מתנחלים גוש עציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד