כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

תושבי מונסי זועמים: פשקווילים נגד ראב"ד 'העדה'

אלפי פשקווילים נגד הראב"ד הופצו בעיירה מונסי ועוררו את זעמה של התקשורת המקומית • מי נחלץ לאסוף את הלכלוך מהרחובות? • ומי הוא אב"ד שפיטווקא?

הגר"מ שטרנבוך. צילום ארכיון
הגר"מ שטרנבוך. צילום ארכיון

סערת הקברים במתחם גולובנציץ בבית שמש רחוקה מלהסתיים: הסיקריקים אינם יודעים מנוח, ולאחר שטינפו את רחובות ניו יורק בכתבי פלסתר שהפיצו נגד ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך, המעניק את חסותו לעבודות המתנהלות במתחם, הגיעה שעתה של העיירה מונסי.

בעיירה הנקייה פוזרו אלפי פאשקווילים נגד הגר"מ. אלא שהפעם הגיע הדבר לידי התקשורת המקומית שפתחה בהסתה נרחבת נגד היהודים, המזהמים את הערים בהגיגיהם המטופשים, ומאלצים את עובדי העיריות לנקות אחריהם.

"על חשבון מי העירייה שולחת את עובדיה לנקות את הסחי והמיאוס הזה? על חשבונם של יתר התושבים! למה הם צריכים לממן זאת?" שבו והקשו בתקשורת.

פוליטיקאים ועסקנים יהודים, שדבר העליהום הגיע לאוזניהם החליטו לקום ולעשות מעשה. הם לא המתינו עד שהעירייה תשגר את עובדיה ונקטו בצעד עצמאי, כאשר מתנדבים מטעמם סובבו ברחבי העיר, אספו את כל הפאשקווילים שהתגוללו ברחובות והשמידו אותם. "אנו צריכים למנוע חילול ה'", הסבירו העסקנים, "פיזור כתבי הפלסתר המצריך ניקיון מאסיבי לאחריהם, עלול לגרום לאנטישמיות".

בימים האחרונים מסתובב לו בארה"ב אדמו"ר המכונה אב"ד שפיטווקא, ובידו שלטים נגד הגר"מ שטרנבוך. 'הרב' המוכר מזירות מאבק שונות בהפגנות היחיד שלו, לא מצטרף לאחרים וגם לא מצפה שיצטרפו אליו. הוא מניף שלט, ובו הוא תוהה מדוע הגר"מ 'חופר קברים' כהגדרתו. המשטרה כבר החרימה את השלטים מידו מספר פעמים, אך כנראה שזמנו של הרבי פנוי ובכל יום הוא מופיע עם שלט מחאה חדש.
סיקריקים מחאה שטרנבוך פשקווילים מונסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד