י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מאחורי קווי האויב

שתי התקפות מסתוריות על בסיסים רוסיים בחצי האי קרים

לראשונה הודתה רוסיה בחבלה שנגמרה על ידי גורם חיצוני. אוקראינה לא מקבלת על עצמה אחריות, אבל גורמים עלומי שם טוענים כי יש יחידות עילית שפועלות מאחורי קווי האויב הרוסי. דיווחים על אפשרות שמדובר במתקפה שבוצעה על ידי מל"ט

שתי התקפות מסתוריות על בסיסים רוסיים בחצי האי קרים
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

בזמן שרוסיה ממשיכה לעשות כל מאמץ כדי לכבוש שטחים נוספים באוקראינה, מהתלים האוקראינים ברוסים ומכים בהם במקומות שנכבשו לפני שמונה שנים, וכבר סופחו זה מכבר לשטחי רוסיה באופן רשמי. לאחר שבשבוע שעבר הותקף בסיס של חיל האויר הרוסי, סמוך לעיירה סאקי בחצי האי קרים, ולפי הדיווחים תשעה כלי טיס לפחות הושמדו באותה תקיפה, וכן נהרגו עשרות חיילים רוסים על פי חלק מהדיווחים, ספגה רוסיה אתמול (שלישי) שורה של מתקפות נוספות בחצי האי קרים.

הפרטים אודות המתקפות השונות לא ברורים דיים, משום שהמידע היוצא מחצי האי קרים אינו אחיד, ורוסיה מנסה בהודעות שלה להמעיט ככל האפשר בהצלחה שיש לייחס לפעולות שלכאורה בוצעו בשליחות אוקראינה. לפי הדיווחים, הפיצוץ הראשון נשמע בשעה 06:30 בבוקר, מכיוון שדה התעופה המקומי בקרים, סמוך לעיר דז'נקוי. מדובר בשדה תעופה אזרחי, שמאז פרוץ המלחמה הוסב לבסיס צבאי ומשמש את חיל האויר הרוסי, וככל הנראה רוסיה גם מאחסנת בו נשק לצורך המלחמה באוקראינה.

ברוסיה טענו תחילה כי מדובר בשריפה שפרצה בתחנת כוח סמוכה, ולא מעבר לכך, אבל בהמשך נאלצו הרוסים להודות כי מדובר בחבלה. נמסר גם על שני בני אדם שנהרגו בפיצוץ, ועל כאלפיים נוספים שנדרשו להתפנות מבתיהם הסמוכים לזירה. בהמשך נמסר כי שדה התעופה הותקף במתקפה נרחבת. גם רוסיה עצמה נאלצה להודות שהאירוע נגרם כתוצאה מחבלה מכוונת.

עוד נמסר, כי גם מסילת הרכבת באזור הותקפה ויצאה מכלל שימוש, מה שהוביל להפסקת תנועת הרכבות באזור, עד להודעה החדשה. בשעות הצהרים נמסר על פיצוצים נוספים שנשמעו בחצי האי קרים, הפעם בבסיס של חיל האויר הרוסי, בכפר גברדסקויה, סמוך לעיירה סימרוספול. נמסר כי מל"ט הוא זה שביצע את התקיפה, וכי היעד היו מחסני תחמושת עמוסים השוכנים בפאתי הבסיס.

עוד נמסר כי במקום נמצאים גם עשרות כלי טיס רוסיים, אבל לא ידוע אם הם נפגעו בתקיפה. באוקראינה לא מגיבים באופן רשמי לשאלה מי עומד מאחורי ההתקפות הללו. בכירים אוקראינים שכן הגיבו לתקריות עסקו בעיקר בטענות כלפי רוסיה שהפכה את חצי האי קרים ממקום של חופש ומנוחה, לאזור עמוס במחסני נשק ובסיסים צבאיים, תוך סיכון משמעותי של חיי התושבים באזור הרגוע והשלו.

עם זאת, בכלי תקשורת בעולם, ציטטו בכירים אוקראינים שהודו באופן לא רשמי כי מדובר בפעולות אוקראיניות. בכיר אוקראיני ששוחח עם ה'ניו יורק טיימס' אמר שלא לציטוט בשמו, שיחידות עילית של צבא אוקראינה פועלות מאחורי קווי האויב, ומכות בעורף הרוסי מכות נאמנות, כדי לחבל במאמץ המלחמתי של רוסיה, ולגבות ממנה מחיר על הפגיעה המתמשכת באוקראינה.

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה האי קרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד