י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חם בבעלזא • גם נכד האדמו"ר נאלץ להזיע

כולל חסידי בעלזא בבני-ברק, הפסיק את פעילות המזגן בשל הקיצוצים • בין האברכים המזיעים בחום הבני-ברקי, גם נכדו בכורו של האדמו"ר - שלום רוקח שנישא השנה

הנכד עם הסבא האדמו"ר. צילום: ארכיון
הנכד עם הסבא האדמו"ר. צילום: ארכיון

מי שחשב שהקיצוצים שהונחתו על עולם התורה, פסחו על מוסד אחד והתנחלו במוסד שני - טועה. כל הישיבות, הכוללים ומוסדות החינוך מהדקים את החגורות לאחר שחרבו של יאיר לפיד הונפה עליהם.

והשבוע: גם כולל עיון של חסידי בעלזא, ברחוב קהילות יעקב בבני-ברק, סובל מהקיצוצים.

בכולל זה לומדים אברכים מופלגים, וביניהם גם שלום רוקח, נכדו בכורו של האדמו"ר מבעלזא, שנישא בחודש סיוון ומתגורר בבני-ברק. יחודיותו של הכולל בכך שהאברכים לומדים בו מתשע בבוקר ברציפות, עד לשעה חמש וחצי אחר הצהריים. למעט שעה הפסקה, שנועדה לתפילת מנחה, לארוחת צהריים ולהפוגה קלה.

הכולל נמצא תחת חסות מוסדות בעלזא בבני ברק, בהנהלת הרב ראובן ברייש.

אבל גם הייחוס המשפחתי לא עוזר, כשהקופה מתרוששת. מלבד הקיצוץ במלגת האברכים, כאשר לכל אחד נוכו 500 שקלים - הכסף שמשרד הדתות קיצץ - הרי שבימים האחרונים, הוחלט לערוך ייעול מערכתי בעקבות היובש הכלכלי. הצעד הראשוני שננקט הוא הפסקת פעילות של מיזוג האוויר.

וכך, יושבים האברכים ושוקדים על תלמודם, כשהם נאלצים להסתפק בחלונות הפתוחים ובאוויר המחניק של בני-ברק. יש לציין, כי מיקומו של הכולל, אינו תורם בלשון המעטה, שכן יש לרדת אליו חצי קומה, מקומת הכניסה. כך שגם החלונות הפתוחים, אינם יכול לספק אוויר נדרש.

למרות הקושי, הזיעה והתנאים, הדבר איננו מונע מהאברכים לשקוד על תלמודם. הם רק מייחלים לשינוי ולתקופות טובות יותר.
בעלזא חום נכד הזעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד