כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פסולת כימית

הוציאו 100 טון דגים מתים מהנהר מחשש להרעלה המונית

מאז יום שישי נדרשו יותר מ-500 כבאים כדי לדלות 100 טון דגים מתים. גורמים רשמיים אישרו כי הם חושדים שפסולת כימית הושלכה לנהר אודר בפולין. גורמים רשמיים בגרמניה האשימו את ממשלת פולין באי נקיטת צעדים למנוע את מוות הדגים וזיהום הנהר

הוציאו 100 טון דגים מתים מהנהר מחשש להרעלה המונית
הכבאים בנהר צילום: מחלקת הכבאות של פולין

ממשלת פולין חוששת כי 100 טונות של דגים מתים הורעלו בנהר אודר. נדרשו יותר מ-500 כבאים כדי להוציא את הדגים המתים מהנהר. דגים נמצאו גם צפים לכיוון גרמניה מאז יום שישי האחרון. גורמים פולנים אישרו כי הם חושדים שפסולת כימית הושלכה לנהר, והם שלחו דגימות לבריטניה, צ'כיה והולנד כדי לגלות את הסיבה המדויקת.

בשל כמות הדגים המתים, נעשה שימוש במכונות חילוץ טרקטורונים ואפילו מל"טים כדי לסייע בהוצאתם. גורמים רשמיים בגרמניה האשימו את ממשלת פולין באי נקיטת פעולה מהירה, שכן דייגים דיווחו לראשונה על מוות המוני של דגים בסוף יולי.

נהר האודר, מתחיל בצ'כיה ועובר בפולין ובגרמניה. אורכו של הנהר 854 ק"מ והוא מסתיים בים הבלטי.

ממשלת פולין התחייבה כעת למצוא את הסיבה ולהעניש את מי שאחראי לזיהום מי הנהר. ראש ממשלת פולין מתאוש מורבייצקי אמר: "סביר להניח שכמויות אדירות של פסולת כימית הושלכו לנהר מתוך ידיעה מלאה על הסיכון וההשלכות".

מזכירת הממשלה מיכל דבורצ'יק הוסיפה: "אנו נחושים לגרום לכל אדם ולכל ממסד להיות אחראי לתקריות מסוג זה לשאת בתוצאות". בתגובה למקרי המוות פיטר ראש הממשלה את מנכ"ל פוליש ווטרס, שהיא החברה הממשלתית שאחראית על ניהול המים, ואת ראש הפיקוח להגנת הסביבה.

ממשלת פולין תעניק 250,000 דולר לכל מי שיכול "לעזור למצוא את האחראים לאסון הסביבתי הזה". אך שרת האקלים והסביבה, אנה מוסקווה, אמרה כי "אף אחת מהדגימות שנבדקו עד כה לא הראתה נוכחות של חומרים רעילים" והממשלה בוחנת סיבות חלופיות כמו סיבות טבעיות וטמפרטורות גבוהות יותר.

פולין דגים נהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד