ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ידיד ישראל מול יריב

ברזיל: בולסונארו ולולה פותחים רשמית את הקמפיין לנשיאות

נשיא ברזיל המכהן ז'איר בולסונארו מהימין ואוהד ישראל, מתמודד מול לולה דה סילבה, איש השמאל ואוהד הפלסטינים, השניים השיקו רשמית את הקמפיינים שלהם לבחירות הנשיאותיות המקוטבות והסוערות ביותר בברזיל מזה עשרות שנים

ברזיל: בולסונארו ולולה פותחים רשמית את הקמפיין לנשיאות
בולסונארו (מימין) ודה סילבה צילום: טוויטר

קמפיין הבחירות לנשיאות ברזיל החל רשמית ביום שלישי כאשר הנשיא לשעבר לואיז לולה דה סילבה מוביל בסקרים מול הנשיא המכהן ז'איר בולסונארו. משקיפים אירופאים מכנים את הקמפיין כ"קמפיין מקוטב ביותר מזה עשרות שנים". בולסונארו, לאומן ימני הנתמך על ידי שמרנים נוצרים, השיק את הקמפיין שלו בעצרת בחירות בג'ויז דה פורה, עיר קטנה בדרום-מזרח ברזיל שבה הוא נדקר וכמעט נהרג במהלך הקמפיין שלו ב-2018.

"זה המקום שבו נולדתי מחדש, זה המקום שבו אלוקים הציל את חיי כדי שאוכל לתת את המיטב למען האומה שלנו כנשיא", אמר בולסונארו, כשהוא נרגש, לתומכיו המריעים. בולסונארו דיבר על הנצרות ועל ערכי המשפחה, והכיר ב"בעיות החמורות של ברזיל". הוא גם הזהיר כי חזרתו של יריבו תהיה "צעד אחורה" ותביא ל"קומוניזם" ו"אידיאולוגיה רעה".

"המדינה שלנו לא רוצה יותר שחיתות, היא רוצה סדר ושגשוג", אמר בולסונארו. תומכיו קטעו את נאומו בקריאות "לולה גנב".

לולה שהיה פעמיים נשיא המדינה נכלא בעבר בגין שחיתות, אך בהמשך הרשעותיו בוטלו, והוא פתח את הקמפיין שלו בביקור במפעל מכוניות פולקסווגן מחוץ לסאו פאולו, שם החל את הקריירה הפוליטית שלו כמנהיג איגוד עובדים בשנות ה-70. "אני חוזר כדי שנוכל לקחת את המדינה שלנו בחזרה", אמר בנאום לוהט.

לולה כינה את בולסונארו "נשיא מזויף ורוצח עם", וגינה את "השקרים" שלדבריו הוא מפיץ עליו ועל מחנהו. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות ביום שלישי, הוא גם אמר שהרעב חזר לברזיל תחת בולסונארו והאינפלציה פוגעת במשפחות שלא יכולות להתקיים משכר מינימום.

הבחירות יתקיימו ב-2 באוקטובר, ברזילאים רבים חוששים שאם בולסונארו יפסיד, הוא עלול ללכת בעקבות נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, ולנסות להילחם בתוצאה. בולסונארו הטיל בעבר ספקות מופרכים לגבי מערכת ההצבעה האלקטרונית של המדינה. ובשנה שעברה, הוא הכריז בפני עשרות אלפי תומכים שרק אלוקים יכול להסיר אותו מהשלטון.

ז'איר בולסונרו ברזיל נשיא ברזיל דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד