י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא קיבלו חיסון

יותר מ-150 ילדים מתו מהתפרצות חצבת פתאומית

ממשלת זימבבואה טוענת כי 157 ילדים מתו מנגיף החצבת. המספר הכולל של מקרים חשודים ברחבי המדינה הוכפל תוך ארבעה ימים. כל המתים לא חוסנו נגד חצבת, כך לפי גורמים רשמיים שקראו לכולם להתחסן

יותר מ-150 ילדים מתו מהתפרצות חצבת פתאומית
חיסון: אילוסטרציה צילום: Pixabay

התפרצות חצבת בזימבבואה הביאה למותם של לפחות 157 ילדים, כאשר מספר המתים כמעט הוכפל תוך קצת פחות משבוע, כך מסרה הממשלה ביום שלישי. המספר הכולל של מקרים חשודים כחצבת ברחבי המדינה עלה מ-1,036 ל-2,056 תוך ארבעה ימים בלבד, כך אמרה שרת המידע מוניקה מוטסבנגווה. משרד הבריאות האשים ארגוני דת בהתפרצות מכיוון שהם לא חיסנו ילדים.

ההדבקה הראשונה נרשמה בתחילת החודש. רוב המקרים המדווחים כוללים ילדים בגילאי שישה חודשים עד גיל 15 מכתות דתיות שאינם מאמינים בחיסון. "יצוין שרוב המקרים לא קיבלו חיסון כדי להגן מפני חצבת. הממשלה הפעילה את חוק יחידת ההגנה האזרחית כדי להתמודד עם מצב חירום זה", אמר מוטסונגווה. לדבריו ממשלת זימבבואה ניסתה להיפגש עם מנהיגים מסורתיים ודתיים כדי להשיג את תמיכתם במסע החיסונים.

היא גם אמרה שהממשלה תגביר את החיסונים וציטטה חקיקה מיוחדת המאפשרת לה למשוך כסף מקרן האסונות הלאומית "כדי להתמודד עם מצב החירום". נגיף החצבת פוגע בעיקר בילדים עם סיבוכים חמורים, כולל עיוורון, נפיחות במוח, שלשולים וזיהומים קשים בדרכי הנשימה. כעת ניתן למנוע את הנגיף באמצעות חיסון.

באפריל, ארגון הבריאות העולמי אמר כי אפריקה עומדת בפני פיצוץ של מחלות הניתנות למניעה עקב עיכובים בחיסון ילדים, כאשר מקרי החצבת עלו ב-400%.

זימבבואה חיסון נגד חצבת חיסון ילדים מתנגדי חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד