י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אנטישמיות מרושעת

מנציחים את עלילת הדם: הכנסייה בספרד תחקור את טענות

הכנסייה הקתולית של ספרד חוקרת טענות לפיהן כמה ערים וכפרים עדיין מנציחים את 'עלילת הדם' לפיה יהודים השתמשו בדם של ילדים נוצרים בטקסים דתיים ובאפיית מצות לפני פסח

מנציחים את עלילת הדם: הכנסייה בספרד תחקור את טענות
אילוסטרציה צילום: Pixabay

הכנסייה הקתולית של ספרד תחקור טענות על כל שהיא חוגגת עלילת דם לצד כנסיות נוספות. העלילות מתוארכות לימי הביניים ושימשו להצדקת גירוש או המרת דת כפויה של יהודים בזמן האינקוויזיציה הספרדית ב-1492.

קהילות נוצריות בטולדו, סרגוסה ובמקומות אחרים עדיין מנציחים את המיתוס, עם טקסים שנתמכים על ידי הכנסייה והרשויות המקומיות כאחד.

מדי חודש ספטמבר, כפרים בסנטו ניניו דה לה גווארדיה בטולדו שבמרכז ספרד, מנציחים בעלילה את חטיפתו ורציחתו של ילד נוצרי בידי יהודים, למרות שאף ילד מעולם לא דווח כנעדר. הילד נחשב כקדוש.

כמו כן, בבזיליקה של סרגוסה ישנה לוח זיכרון קטן המוקדש לילד נוצרי שנחטף ועונה על ידי יהודים, עם טקס זיכרון שמתקיים מדי שנה בחודש אוקטובר. יעקב דניאל בן זקן, נשיא רשת הקהילות היהודיות בספרד, אמר כי הרשויות האזרחיות תומכות לעתים בהנצחות אלו.

בשיחה עם ה'גארדיאן' אמר: "זה עצוב מאוד שהאירועים האלה נמשכים עד היום ונחגגים בהתלהבות כזו וחבל שרשויות הכנסייה לא שמו להם סוף, למרות בקשותינו". כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי הארכיבישוף של מדריד אמר כי הכנסייה תשנה "פולחנים וטקסים המתייחסים לאגדה שיהודים הרגו ילדים נוצרים כדי לחגוג את פסח".

כנסיה ספרד עלילת דם אינקווזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד