כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
קול זעקה

"לא ציפינו לכזאת אחדות": המשפחה המרוסקת מודה לעם ישראל

קרן אור בתוך החשכה שירדה על משפחת וואקנין מצפת • האברך הרב יחיאל יהושע וואקנין נפטר בדמי ימיו והותיר אלמנה ושישה יתומים • המשפחה נותרה מרוסקת, אבל עם ישראל לשבטיו וזרמיו השונים התגייס לסייע • "עדיין רחוקים מהיעד, אבל ההתגייסות ההמונית נותנת לנו כח"

"לא ציפינו לכזאת אחדות": המשפחה המרוסקת מודה לעם ישראל
הרב ועקנין זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

מכה כואבת במיוחד ניחתה על משפחתו של האברך רבי יחיאל יהושע וואקנין, מחשובי תלמידי החכמים הצעירים שבצפת. אחרי מאבק ממושך במחלה הממארת ל"ע, נפטר רבי יחיאל לבית עולמו, והותיר אחריו חלל עצום בעיר, בקהילה, ובעיקר במשפחה.

לחצו כאן כדי לסייע לאלמנתו ויתומיו של הרב יחיאל יהושע וואקנין זצ"ל>>

הרב וואקנין נולד בבית שכולו תורה ויראת שמים. אביו, רבי יוסף דוד יבלחט"א המשיך את המורשת המשפחתית המפוארת. הסב, הגאון רבי יצחק ועקנין שליט"א, מכהן כרב העיר מעלות, וכאב בית הדין המקומי. בהגיעו לפרקו נשא הרב וואקנין לאשה, את בתו של הגאון רבי יעקב עמאר שליט"א, דיין ומורה צדק בעיר הקודש צפת, שם קבע גם הזוג הצעיר את מושבו.

לפני כשנה וחצי, טרם מלאו 29 שנה לרבי יחיאל וואקנין, הוא אובחן כלוקה במחלה הממארת רח"ל. מאותו יום החל מאבק עיקש על החיים ועל המוות, מאבק ששאב ממנו את כל כוחותיו, הפך אותו לצל אדם, ייסר אותו בייסורי גוף קשים ומרים, אבל לא הצליח לקחת ממנו את השמחה העצומה שתמיד ליוותה אותו, ושממנה השפיע לכל סביבותיו, גם במחלקה האונקולוגית בה התייסר כל כך בשנתיים האחרונות לחייו.

כשנפטר, נשבר מטה לחמה של המשפחה, והאלמנה ההמומה גילתה שהיא ניצבת בפני תהום פעורה של חובות כבדים שנצברו במהלך שנתיים וחצי של מרוץ בלתי פוסק נגד השעון, שנתיים וחצי שבהן לא יכול היה ר' יחיאל לעבוד, כפי שנהג לעשות מספר שעות בכל יום, לפני שנפל למשכב.

קרוביו ומכריו של רבי יחיאל הרימו קול זעקה אל מול המצב החמור, והקימו קרן עזרה וסיוע לאלמנה והיתומים.

ואכן, ישראל נתבעים ונותנים, וב"ה ניכרת התעוררות גדולה בכל שדרות הציבור, לסייע. קרובי המשפחה מספרים שהם היו בהלם של ממש: "לא ציפינו לכזאת אחדות", הם אומרים, "התרומות מגיעות מכל הקצוות האפשריים. חרדים ודתיים לאומיים, אשכנזים וספרדים, ליטאים וחסידים, אנשים מבוגרים וזוגות צעירים. כולם מבינים את חומרת המצב, כשאלמנה ושישה יתומים קטנים נותרו בעירום ובחוסר כל, לאחר שאביהם נפטר בדמי ימיו.
"אנחנו עדיין רחוקים מלהגיע אל היעד", הם מודים, "אבל עצם ההתגייסות הזאת, נותנת כח ומעודדת אותנו להמשיך הלאה. כי את הטרגדיה הזאת לא יכולנו לעצור, אבל את העוני, המחסור, הדלות והאומללות של בני המשפחה, אפשר למנוע, ואנחנו חייבים לעשות זאת".

לחצו כאן כדי לסייע לאלמנתו ויתומיו של הרב יחיאל יהושע וואקנין זצ"ל>>

קופת העיר משפחת ועקנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד