י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בנק מרכנתיל: תחום המשכנתאות עתיד לעבור שינוי משמעותי בחודש הבא

בנק מרכנתיל נערך לקראת השינוי המשמעותי שיחול בתחילת החודש הבא בתחום המשכנתאות. דודי מייזליק, ע. מנכ"ל ומנהל אגף משכנתאות בבנק מרכנתיל: "השינויים הצפויים עתידים להגביר את התעניינות הלקוחות במשכנתאות וברצון לבחון את ההצעות בין מספר בנקים"

בנק מרכנתיל: תחום המשכנתאות עתיד לעבור שינוי משמעותי בחודש הבא
מנכ"ל הבנק צילום: קובי קוונקס

בתחילת החודש הבא עלינו לטובה, עתיד תחום המשכנתאות בישראל לעבור שינוי משמעותי בשלב המקדים למשכנתא של בירור צרכי הלקוח והגשת הבקשה לקבלת הלוואה. לדברי דודי מייזליק, ע. מנכ"ל ומנהל אגף המשכנתאות בבנק מרכנתיל: "השינוי אשר מבוצע לפי הוראות בנק ישראל,  נועד לאפשר ללקוחות לקבל הצעות משכנתא ואישורים עקרוניים מן הבנקים השונים בזמן מהיר יחסית ובמתכונת שתאפשר השוואה איכותית בין ההצעות".

הבנקים יחויבו לאפשר ללקוחות או ליועצים המייצגים לקוחות, הגשת בקשות להלוואה במספר אמצעי התקשרות ובהם גם בערוץ הדיגיטלי ללא נוכחות נדרשת של הלקוח בסניף הבנק. זמן התגובה לבקשת הלוואה לא יהיה מאוחר מחמישה ימי עסקים. בנוסף, האישור העקרוני החדש יכלול 'סלי מסלולים' ותמהילים אחידים, אשר יאפשרו ללקוח השוואה מדויקת של הצעת המשכנתא בין הבנקים ללא הבדל של תקופת הלוואה, הרכב מסלולי הלוואה וכד'.

בשיטה החדשה, יוכל הלקוח להשוות ולהבין את הפער המובנה הקיים בעלויות של מסלולים צמודי מדד למסלולים שאינם צמודים, ואת הסיכונים והסיכויים שנוטל על עצמו בעת בחירה במסלולי בעלי שיעור ריבית משתנה. הצעה הנושאת בחובה החזר חודשי ראשוני נמוך, אינה בהכרח הצעה טובה יותר מזולתה בעלת ההחזר החודשי הגבוה  יותר. זוהי לעיתים " דרך קצרה שהיא ארוכה", שכן ההחזר הנמוך הראשוני צפוי במקרים רבים לעלות כתוצאה מעליית האינפלציה או עליית שיעורי ריבית במהלך חיי ההלוואה. 

את השינויים הללו ניתן יהיה לבחון באמצעות האישור העקרוני החדש ובאמצעות המחשבונים החדישים שיתווספו באפיקים המקוונים של הבנקים השונים. לדברי מייזליק: "השינויים הצפויים עתידים להגביר את התעניינות הלקוחות במשכנתאות וברצון לבחון את ההצעות בין מספר בנקים, ולכן בנק מרכנתיל, שהוא גורם חשוב בשוק הדיור והמשכנתאות בציבור החרדי, מדגיש את יתרונות לקיחת ההלוואה במרכנתיל ומזמין את כלל ציבור רוכשי הדירות והמתעניינים במשכנתאות לבחון את הצעות הבנק".

אין באמור כדי להוות המלצה או הצעה לקבלת שירות בנקאי ובכלל זה להעמדת אשראי ואינו מהווה ייעוץ או מחליף לשיקול דעת עצמאי של הלקוח ולצורך בבחינת צרכי הלקוח בהתחשב בנתונים ובדיקה פרטנית. האמור במאמר זה משקף את דעותיהם והערכותיהם של עורכיו למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. הניתוח במאמר זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

 

בנק מרכנתיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד