י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"צעד לגילוי האמת"

משפט זדורוב: ממצא נוסף מקשר את א.ח. לזירת הרצח

המכון לרפואה משפטית פרסם חוות דעת גנטית נוספת, שכמו בפעם הקודמת שללה קיום די אן איי של רומן זדורוב ושל אולה קרבצ'נקו לזירת הרצח של תאיר ראדה. הממצאים שנותחו כעת קושרים את לרצח אדיר חבני, שטוען כי קרבצ'נקו השתמשה בבגדיו בכדי לרצוח את הנערה בשירותי בית הספר

משפט זדורוב: ממצא נוסף מקשר את א.ח. לזירת הרצח
רומן זדורוב שהורשע ברצח תאיר ראדה בביהמ"ש העליון ב-2014 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משפט הרצח של תאיר ראדה מסרב לרדת מהכותרות: התפתחות נוספת בבדיקת השערה שנמצאה בזירה, שפורסמה היום (רביעי), מחזקת את האפשרות שהיא שייכת לאדיר חבני, מכר של אולה קרבצ'נקו, אותה האשים ברצח תוך שימוש בבגדיו. בבדיקה הנוכחית, ההשוואה נערכה ביחס לאנשים שהדגימות שלהם נמצאות במאגר ה-DNA המיטוכונדריאלי הישראלי, שהשערה יכלה להתאים גם להם – ונמצא כי היא אינה תואמת לאף אחד מהם. הדבר מחזק את טענת ההגנה שהשערה שייכת לחבני. גורמים בפרקליטות מסרו כי הם עדיין לא מכירים את הממצאים החדשים.

לפני חודש נרשמה התפתחות נוספת בפרשה - בבדיקת DNA מיטוכונדריאלי שבוצעה בשערות שנמצאו בזירת הרצח אותרה שערה שעשויה להתאים לאדיר חבני, שהכיר אז את אולה קרבצ'נקו. מטבע הבדיקה, אין ודאות לגבי מידת ההתאמה שלה ולא ברור משקלה מבחינה משפטית. תוצאות הבדיקה הועברו לצדדים במשפט החוזר.

הממצא החדש עליו פורסם לראשונה ב-N12, הוא למעשה תוצאה של בדיקת DNA מיטוכונדריאלי נוספת שבוצעה על אותן שערות שנמצאו על גופתה של תאיר ראדה בזירת הרצח בבית הספר בקצרין, ושאחת מהן עשויה להתאים לחבני. הממצא החדש למעשה מצמצם את מספר הפרופילים הגנטיים המיטוכונדריאליים שאליהם יכולה להתאים השערה ומחזק עוד יותר את האפשרות שאותה שערה יכולה להיות שייכת לחבני.

חבני טען בגרסתו במשטרה כי אולה קרבצ'נקו לקחה את בגדיו, התחפשה לגבר ולטענתו סיפרה לו שרצחה את תאיר ראדה בתא השירותים בבית הספר. הוא הסביר כי על אותם בגדים שלקחה ייתכן שהייתה שערה שלו. הממצא החדש שנמסר היום גם לפרקליטות וגם לסנגורו של רומן זדורוב, עו"ד ירום הלוי, שוב מרחיק את זדורוב מזירת הרצח ומצד שני מתכתב עם הגרסה שמסר חבני.

 

תאיר ראדה רומן זדורוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד