י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מצב נפשי קשה

דרישה: לעצור חקירתו של החייל שירה בשוגג בנתן פיטוסי ז"ל

הסנגוריה הצבאית דורשת להפסיק את חקירת הלוחם שירה למוות בשוגג בסמל נתן פיטוסי, בטענה כי הוא מותש משעות של חקירות ונמצא במצב נפשי קשה. עוד דווח כי בעצת פרקליטו החייל הפסיק לשת"פ בחקירתו

דרישה: לעצור חקירתו של החייל שירה בשוגג בנתן פיטוסי ז"ל
סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל צילום: באדיבות המצלם

הסנגורית הצבאית פנתה במכתב למצ"ח ולחטיבת כפיר, בדרישה להפסיק את חקירתו של הלוחם שירה בשוגג והרג את סמל נתן פיטוסי ז"ל, שלשום בקו התפר. בנוסף דווח כי החייל הפסיק, בעצת פרקליטיו, לשתף פעולה בחקירתו וסרב לערוך שחזור בזירת האירוע.

במכתב טוענים בסנגוריה הצבאית כי הלוחם עבר שעות ארוכות של חקירה ללא הפסקה, למרות המצב הנפשי הקשה בו הוא שרוי. עוד נטען כי החוקרים מונעים מהלוחם לשוחח עם סנגוריו בטלפון.

עורכי הדין, ז'ק חן ואל"מ אופירה אלקבץ-רוטשטיין, מהסנגוריה הצבאית, מתארים במכתב התנהלות בעייתית לטענתם כלפי החייל היורה. הם מסבירים כי הירי התבצע לאחר 8 שעות מתישות של שמירה. לדבריהם, מיד אחרי הירי נלקח החייל לחקירה שארכה שעות ארוכות ולאחריה החייל לא הצליח לישון בעקבות התקרית הקשה. בהמשך, לאחר התייעצות עם עורכי דינו הוא נלקח לחקירת מצ"ח שהתנהלה שעות ארוכות, עד שבשלב מסוים התחנן להפסיקה בטענה שתש כוחו.

עוד בנושא:

החייל שירה בסמ"ר נתן פיטוסי ז"ל בעמדה בקו התפר ליד טול כרם, ירה שני כדורים באוויר ושישה לכיוון גופו של הלוחם, כששניים מהם פגעו בו והרגו אותו. כך פרסם אמש (שלישי) הכתב הצבאי איתי בלומנטל ב'כאן 11'. המרחק בין שני החיילים היה כ-30 מטרים.

בצה"ל בודקים חשד כי החייל היורה נרדם, וברגע שפיטוסי בא אליו אחרי התפילה, הוא היה מבולבל ולכן ירה בו לאחר שחשב שהוא מחבל. החייל היורה טען כי ביצע נוהל מעצר חשוד, אך פיטוסי לא ענה לו ולכן החליט לירות. בכוונת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) לחקור גם קצינים בגדוד נחשון, כדי להבין אם היו כשלים רוחביים ביחידה.

כתב 'חדשות 12', משה נוסבאום דיווח אמש כי החייל היורה מסר בעדותו: "צעקתי כמה פעמים לעצור ויריתי שני כדורים באוויר, הדמות החשודה המשיכה לרוץ". אחת הערכות שנבדקות היא שפיטוסי ע"ה רץ לעזור ללוחם היורה מכיוון שחשב שהצעקות מופנות לחשוד אחר ולא אליו.

חבריו של החייל היורה סיפרו כי הוא נמצא במצב נפשי קשה ומבקש כל העת להיפגש עם משפחתו של פיטוסי ולספר להם את גרסתו לתקרית הטראגית שהובילה למות יקירם.

נתן פיטוסי סנגוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד