י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אל תבואו מוקדם"

חבר פרלמנט האוקראיני: "נערכים להגעת 10 אלף איש לראש השנה באומן"

למרות השגריר בישראל שאומר כי לא תתאפשר ההגעה לאומן, חבר פרלמנט אוקראיני קורא ליהודים המגיעים לראש השנה, לא להגיע לפני הזמן. להערכתו יגיעו לראש השנה תשפ"ג עד 10,000 איש | לדבריו "אנו נערכים לכך שהכל יהיה מוכן תוך התחשבות בעוצר ובמצב החירום" • צפו

חבר פרלמנט האוקראיני: "נערכים להגעת 10 אלף איש לראש השנה באומן"
סרייגויביץ נגובסקי צילום: פייסבוק

חבר פרלמנט אוקראיני פרסם קורא לבאים לאומן לראש השנה תשפ"ג שלא להגיע מוקדם מדי. בסרטון שתורגם לעברית אומר חבר הפרלמנט, סרייגויביץ נגובסקי, חבר פרלמנט מהמפלגה של נשיא אוקראינה 'משרת העם' כי "כבר 32 שנה שאוקראינה מקבלת בסבר פנים יפות את התיירות החסידית באוקראינה בכלל ושל חסידי ברסלב בפרט. בגלל המגיפה נאלצנו לסגור את הגבולות כי אוקראינה עמדה בפני מגיפה עולמית קשה. הדבר יצר קשיים מסוימים להגעת החסידים בראש השנה, והיינו צריכים לעשות את זה כדי להגן על בריאותם של אזרחית אוקראינה".

חבר הפרלמנט ממשיך ואומר: "עכשיו יש לנו מלחמה מאוד אכזרית ועקובה מדם, אבל אנחנו לא סוגרים את הגבולות כדי שתבואו להתפלל על קברו של רבי נחמן מברסלב. אנו מכבדים את המסורת שלכם. בעוד חודש וחצי ראש השנה היהודי מגיע ואנו עושים הכל כדי שהאירוע הזה יצליח. מחזקים את הביטחון ושירותי הבריאות".

"אנו מבינים שרבים אינם מתכננים להגיע כלל, ושבגלל המלחמה להערכתנו, יגיעו השנה לא יותר מכ-10,000 איש, ואפשר להיערך לכך. אנו נערכים לכך שהכל יהיה מאורגן תוך התחשבות בעוצר במצב ובחירום בהתאם לחוקי אוקראינה", אמר נגובסקי.

הוא פנה ישירות לחסידים ואמר: "בבקשה אל תבואו מוקדם. זה מסבך את המשימה שלנו ויקשה על ההכנות לראש השנה. אנו בקשר הדוק עם איחוד ברסלב באומן, סוכני הנסיעות וארגונים נוספים. כפי שהבנתם, הפעם ההיערכות תהיה קשה הרבה יותר לאור המצב הקיים, אנו ממתינים למידע מפורט על העולים לרגל ורשימות המצביעות על המקומות שבהם יתפללו ויתגוררו בראש השנה באומן כדי להגיע למקסימום בטחון, בשם הפרלמנט ותושבי אוקראינה, אנו מבקשים מיהודי העולם ומחסידי ברסלב להתפלל לשלום ולניצחון אוקראינה".

בתוך כך, שלומי אלישע, סמנכ"ל ארגון הצלה אוקראינה, אומר ל'בחדרי חרדים': "אנו קשובים לרחשי השטח, נכון לעכשיו אנו מתארגנים כרגיל לקיבוץ ראש השנה, ושמים דגש על היערכות בצורה הבטוחה ביותר עקב המצב הביטחוני הרגיש במדינה, בסופו של דבר ההחלטה היא של ממשלת אוקראינה ואנו נכבד כל החלטה מצידם, צריך להרבות בתפילה שאוקראינה תנצח את המערכה והשקט והשלום ישובו למדינה".

אומן מלחמת אוקראינה רוסיה חבר פרלמנט רבי נחמן מברסלב חסידי ברסלב טיסות לאומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד