י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הותר לפרסום באופן חלקי

פרשת ריגול חמורה: שני יהודים העבירו חומר ביטחוני לסוכן זר בסיני

שני אחים יהודים מאזור ירושלים והצפון נעצרו ע"י המשטרה בחשד שהעבירו מידע על מתקן רגיש שאחד מהם עובד בו | על פי החשד בחודש שעבר אחד מהם נפגש עם סוכן זר בסיני | הפרשה נחקרה באופן סמוי על ידי השב"כ, הממונה על הביטחון במערכת הביטחון ומשטרת ישראל

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

הותר לפרסום באופן חלקי: בתחילת השבוע שעבר עצרה המשטרה שני אזרחים מהצפון ומיישוב סמוך לירושלים, קרובי משפחה בשנות ה-20 לחייהם, לאחר שעל פי החשד אספו ידיעות סודיות על מתקן ביטחוני רגיש באזור המרכז שבו עבד אחד מהם, ולאחר מכן, על פי החשד העבירו את החומר לסוכן זר. בית משפט השלום התיר לפרסם חלק מפרטי הפרשה לבקשת העיתונאי חיים גולדיטש, מאתר ynet.

על פי הדיווח, השניים חשודים בשורה של עבירות - פגיעה בביטחון המדינה, החזקת ידיעות, איסוף ידיעות, יצירת מגע עם סוכן ומסירת ידיעות הנוגעות לביטחון המדינה לסוכן זר, קשירת קשר, איומים ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. על פי החשד, אחד מהעצורים שעובד במתקן ביטחוני אסף מידע אודותיו לפני שבע שנים, וקרוב משפחתו סייע לו לשמור את החומר עבורו.

לפני כמה שבועות נסע קרוב המשפחה לסיני, כשבידו החומר הרגיש על המתקן. שם, על פי החשד, נפגש עם סוכן זר, לו מסר את המידע. כשהוריו לא הצליחו לאתר אותו הם יצרו קשר עם המשטרה, שגילתה שהוא עבר את הגבול לסיני. שני החשודים נעצרו בתחילת השבוע שעבר, ומעצרם הוארך מעת לעת. השבוע הם שוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים.

הפרשה הותרה לפרסום כאמור לבקשת ynet ו"ידיעות אחרונות", אולם נחשפה רק בקווים כלליים שלא יפגעו בביטחון המדינה. שמות החשודים, פרטי המתקן הביטחוני וחברת הקבלן שהעסיקה את החשודים במתקן נותרו תחת צו איסור פרסום לפי החלטת בית משפט השלום בירושלים.

סנגורם של אחד החשודים, עו"ד יהודה שושן, מסר בתגובה לפרסום ב'ווינט' כי "מדובר ברצף אירועים מקרי בהחלט שמשטרת ישראל יצרה ממנו סרט, שלכל היותר יכול להיות סרט קומדיה, שבינו לבין החשדות אין כל קשר. מדובר בבחור צעיר, נעדר כל עבר פלילי, תמים בהחלט, שלא קיבל לידיו מעולם כל חומר מסווג ולא העבירו חומר מסוג זה, ובוודאי לא יצר קשר עם סוכן זר. מרשי ביקש מגורמי החקירה לאמת את גרסתו בבדיקת פוליגרף, אך בקשתו לא נעתרה. אם היה מדובר בחשדות שהיה בהם ממש, מרשי לא היה משתחרר למעצר בית, ולכן התוצאה מדברת בעד עצמה".

 

ריגול חקירת שב''כ סיני הותר לפרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד