ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בכיר בש"ס: "נגמרה הפטרונות האשכנזית"

האם הרצת אשכנזי בתמיכת 'דגל' ו'שלומי אמונים' באלעד תוביל למסע נקמה של ש"ס? • בכיר: "נתמודד לבד בכל הארץ, נפקיר את דגל" • ומי מוביל בבורסת השמות באלעד?

צילום: קובי הר-צבי
צילום: קובי הר-צבי



מי שחשב שהרצת מועמד אשכנזי, המגובה בתמיכת 'דגל התורה' ו'שלומי אמונים' באלעד, תעבור בשתיקה מבחינת תנועת ש"ס, הרואה בעיניים כלות כיצד מנסים לנשלה מהעיר שנשלטה מאז הקמתה בידי ראשי ערים שמינתה התנועה - טעה.

הערב, בשיחה זועמת, אומר גורם בכיר בש"ס ל'בחדרי חרדים': "נגמרה הפטרונות האשכנזית". לדבריו, סקרים שהוצגו בפני הגר"ע יוסף העלו כי במידה וש"ס תתמודד לבדה כמפלגה עצמאית בערים שונות, היא תקבל יותר מנדטים. לדבריו, התקבל אור ירוק ללכת לבד.

על אילו ערים מדובר? הבכיר: "חדרה, עפולה, ראשון לציון, רחובות, באר שבע ואשקלון". אבל דומה כי את הפצצה האמיתית עדיין מחביאים בקנה. "ש"ס תרוץ בכל הארץ לבד. נפקיר את האשכנזים", הוא מזהיר.

הכעס, אגב, אינו כולל את האשכנזים לבית גור, הזוכים ליחס שונה מאשר שאיתם נסגרו דילים במספר מקומות. בש"ס מסרבים, נכון לעכשיו, לפרט היכן.

האם פיתוץ סיכומים עם 'דגל' ברחבי הארץ יהיה מה שירתיע את האשכנזים באלעד מלהתלכד סביב המועמד ישראל פרוש? סביר להניח שלא. שכן, איומים מסוג זה נלקחו בחשבון קודם שיצאו האשכנזים באלעד למירץ.

אפרופו אלעד, השם שנחשף באתר 'בחדרי חרדים' כבר לפני כחודשיים כמועמדה של ש"ס לתפקיד ראש העיר - צוריאל קריספל, ראש העיר הראשון של העיר - צף ועלה מחדש והוא כרגע מוביל שוב בבורסת השמות.

פרוש נגד קריספל - היכונו לקרב הגדול, שתחילתו באלעד וסופו, מי יודע היכן.

משה אבוטבול יוותר?

אלא שכל האיומים הללו מתגמדים לנוכח שני איומים נקודתיים של ש"ס:

בחיפה מתנהל עד כה מאבק כיפופי ידיים בין אגודת ישראל לבין 'דגל התורה' בשאלת המקום הראשון ברשימה. בפעם הקודמת ויתר נציג 'דגל' מיכאל אלפר לנציג אגו"י אריה בליטנטל על המקום הראשון - שגיע לו לפי ההסכם. הפעם, כשתורה של 'דגל' לקבל את התפקיד מנסה אגודת ישראל לטעון כי מאז חל גידול חסידי בעיר, הגם שאין לכך הוכחה, באשר הגידול חל בכל הפלגים.

עד כה לא הוכרע המאבק.

כחלק ממסע הנקמה החדש של ש"ס, היא מקיימת בימים האחרונים משא ומתן עם אגודת ישראל לריצה משותפת, שתשאיר את 'דגל' בודדה במערכה.

אבל האיום המשמעותי יותר מתמקד בבית שמש, שם עולים קולות מהשטח הלוחצים על צמרת ש"ס, להסיר את מועמדותו, ללא קרב, של ראש העיר משה אבוטבול, לוותר על מעוז הבית שלה בחמש השנים האחרונות, ולסגור דיל עם נציג 'הבית היהודי', אלי כהן.

לדברי גורמים בש"ס, "האשכנזים השתלטו על העירייה בשנים האחרונות. באם ש"ס תסגור דיל עם אלי כהן, יש מצב שהיא תקבל יותר מאשר תוכל לקבל מנציגה שלה".

ימים יגידו האם מדובר בכדורי דמי באקדח סרק או שמא בנקמה אמיתית.

בדגל התורה מגיבים: "ש"ס מאבדת עשתונות. הם לחוצים".
אלעד ש''ס דגל התורה שלומי אמונים בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד