י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתוך מאות אלפים

רק 378 פעוטות בישראל התחסנו נגד קורונה - מה הסיבה?

בישראל ישנם כ-750 אלף ילדים בני חצי שנה עד חמש אולם אחוז אפסי מהם התחסן נגד קורונה | לפי איגוד רופאי הילדים ההיענות הנמוכה נובעת מירידה במידת החשש של הציבור ממחלת הקורונה, ותחלואה קלה יחסית בקרב ילדים שנדבקו בנגיף

רק 378 פעוטות בישראל התחסנו נגד קורונה - מה הסיבה?
חיסון תינוקות צילום: נועם מושקוביץ, פלאש 90

378 ילדים בני חצי שנה עד חמש חוסנו בישראל נגד נגיף הקורונה מאז שהחל מבצע החיסונים לקבוצת גיל זו ב-1 באוגוסט. זאת, מתוך כ-750 אלף ילדים בגילים אלו, כך דווח באתר 'הארץ'. לפי איגוד רופאי הילדים, ההיענות הנמוכה לחיסונים נובעת מירידה במידת החשש של הציבור ממחלת הקורונה והשלכותיה ותחלואה קלה יחסית בקרב ילדים שנדבקו בנגיף. כמו כן, אומרים באיגוד, ההורים רוצים להמתין עם מתן החיסון לילדיהם כדי לוודא שהוא בטוח עבורם.

בנוסף, גם להחלטת משרד הבריאות שלא לפתוח בקמפיין לעידוד החיסון לקבוצת גיל זו היתה השפעה על הנכונות של הורים לחסן את ילדיהם. במשרד סברו כי משום שלא מרחפת סכנה ממשית בקרב קבוצת גיל זו, אין צורך להגדיר את החיסון כפעולה הכרחית ומצילת חיים עבורם.

רות ברוך, מנהלת מבצע החיסונים בקופת החולים כללית, ציינה כי הם נערכו מראש כדי לחסן את הפעוטות והילדים בזמינות ובנגישות מרביים. אולם, הם "מזהים שיש עייפות בציבור מנושא החיסונים". לדבריה, "כרגע התחלואה בישראל נמוכה, ואין תחושת דחיפות להתחסן כי המגיפה כרגע נמצאת בהכלה".

לדברי יו"ר איגוד רופאי הילדים, פרופ' צחי גרוסמן, גם לעיתוי של מבצע החיסונים יש השפעה על ההיענות הנמוכה. "אנחנו נמצאים בחופש הגדול, ישראלים רבים בחופשות, והילדים אינם נמצאים במסגרות חינוך", אומר גרוסמן. לדבריו, "עד תחילת שנת הלימודים אי אפשר להקיש שום דבר מהנתונים הנוכחיים ובחודשים הקרובים המצב יכול להשתנות. הילדים ישובו למסגרות, וייתכן שיהיו יותר הידבקויות".

לפי גרוסמן, מגמת ההתחסנות נגד קורונה, בדומה לחיסון נגד שפעת, מושפעת מעונות השנה. "גם במבצעי החיסון לשפעת השבועות הראשונים תמיד מדשדשים עד שמגיע החורף ועולה רמת התחלואה", אומר גרוסמן. "בתרחיש אחר, שאני לא מייחל לו, עלול לצוץ וריאנט חדש שגם הוא עשוי להשפיע על ההיענות לחיסון".

 

חיסון לקורונה מתנגדי חיסון חיסון ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד