ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"התחייבות לא לשבת עם לפיד"

בבל"ד מאיימים בפירוק 'המשותפת' גם במחיר זריקת קולות הערבים

במפלגת בל"ד הציבו דרישה לחד"ש ותע"ל המרכיבות את הרשימה המשותפת ומאיים בריצה נפרדת, גם במחיר הישארות מחוץ לכנסת הבאה|  בבל"ד אומרים כי "ההמלצה על גנץ הייתה טעות היסטורית, אם דרישותינו לא ייענו – נרוץ לבד גם במחיר של לא לעבור את אחוז החסימה"

בבל"ד מאיימים בפירוק 'המשותפת' גם במחיר זריקת קולות הערבים
אחמד טיבי ואיימן עודה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משבר חריף מאיים על הרשימה המשותפת, בל"ד מאיימת לפרוש מהרשימה אם שאר המפלגות שמרכיבות אותה לא יתחייבו לפסול ישיבה בממשלה בראשות יאיר לפיד – כך פורסם היום (רביעי) בחדשות הערב ב'כאן 11'. על פי הדיווח, מפלגת בל"ד הציבה דרישה להתחייב שלא להשלים 61 מנדטים ללפיד ולהצהיר שהרשימה המשותפת לא תמליץ עליו לנשיא המדינה יצחק הרצוג כדי שזה ירכיב את הממשלה.

הרשימה המשתפת הוקמה לפני בחירות 2015 בעקבות העלאת אחוז החסימה והיא כללה את מפלגות חד"ש, בל"ד, רע"מ ותע"ל. בראש הרשימה הועמד מזכיר חד"ש איימן עודה, ואחריו יו"ר רע"מ מסעוד גנאים, יו"ר בל"ד ג'מאל זחאלקה ויו"ר תע"ל אחמד טיבי והיא זכתה בשיא ל-13 מנדטים. בכנסת האחרונה ובעקבות הרצון להיות לשון מאזניים בציבוריות הישראלית, פרשה רע"מ בראשות היו"ר מנסור עבאס מהרשימה המשותפת ורצה בנפרד ואף נכנסה לקואליציה הנוכחית.

יו"ר בל"ד, ח"כ סמי אבו שחאדה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

גורמים בבל"ד אמרו לכתב 'כאן' סולימאן מסוואדה: "ההמלצה על גנץ הייתה טעות היסטורית, אסור לחזור עליה בדמות המלצה על לפיד. אם דרישותינו לא ייענו – נרוץ לבד גם במחיר של לא לעבור את אחוז החסימה". בבל"ד מתרשמים שאחרי הבחירות המערכת הפוליטית תיתקע, מה שיאלץ את הרשימה המשותפת לבצע מהלך מרחיק לכת כדי לתת ללפיד להיות ראש ממשלה.

נציין כי בסקרי ארבעת הערוצים מקבלת הרשימה המשותפת ששה מנדטים לכל היותר, פירוק השותפות עם בל"ד עלולה להוביל את בל"ד וגם את הרשימה המשותפת אל מתחת לאחוז החסימה ומחוץ לכנסת ה-25. 

סיעת בל"ד הרשימה הערבית המשותפת בחירות לכנסת ה-25 הרשימה המשותפת פיצול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד