י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כלים כירורגיים

ארבעה פילים טופלו לאחר שנים של כאבי שיניים

צוות בינלאומי של וטרינרים סיים הליך מורכב של טיפול שיניים לפילה בת 16, שסבלה ממוגלה בשיניים. הווטרינרים נאלצו להשתמש במקדחות ובכלים כירורגיים כבדים אחרים כדי לחלץ את החלק הנגוע, שיצא בחתיכות

ארבעה פילים טופלו לאחר שנים של כאבי שיניים
הטיפול בפיל צילום: צילום מסך

פילים בפקיסטן טופלו על ידי צוות בינלאומי של וטרינרים. אחת מארבעה פילים אפריקאים שטופלו בגן החיות בקראצ'י, היא פילה בת 16 שסבלה מדלקת שיניים, ההליך להקלה על הכאב דרש סוג ייחודי של תרופות הרגעה, הצוות מנה שמונה מומחים מארגונים בינלאומיים שמטפלים בחיות שזקוקות לטיפולים.

"בשל דלקת כל כך חזקה, אי אפשר להוציא את המוגלה בבת אחת" אמרה ד"ר מרינה איבנובה לסוכנות הידיעות רויטרס. הצוות שטיפל בפילה העונה לשם, מדהובלה, דאג שהיא תעצום את עיניה, וקשר את רגליה לתומכים מיוחדים למשך הניתוח. הווטרינרים נאלצו להשתמש במקדחות ובכלים כירורגיים כבדים אחרים כדי לחלץ את החלק הנגוע, שיצא בחתיכות.

הם הורו לגן החיות לוודא שהטיפול לאחר הניתוח מתבצע כפי ההוראות, שכן הפצע הגדול זקוק לניקוי יומיומי. ביקורם של הווטרינרים הגיע בעקבות הוראה של בית המשפט העליון בקראצ'י בשנה שעברה, להעריך את בריאותן של בעלי החיים לאחר שפעילים מקומיים לזכויות בעלי חיים העלו דאגות משפטיות לגבי שלומם.

"היום אנחנו שמחים להתחיל את ההליך הייחודי הראשון בגן החיות בעמידה לא בשינה או בהרדמה מלאה מכיוון שזה עלול להיות מסוכן עבור הפיל ועלול להיות קטלני, מה שאנחנו לא רוצים", אמר ראש הצוות ד"ר אמיר חליל. שאר הפילים היו במצב הרבה יותר טוב מאחר שהטיפול בכף הרגל שלהם התחיל לפני חודשיים, הוסיף חליל.

פילים פקיסטן שיניים וטרינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד