כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מחשש לפלישה

טייוואן שוקלת לפנות אוצרות עתיקים על רקע המתיחות עם סין

מוזיאונים בטייוואן עובדים על תוכניות להציל את האוספים החשובים ביותר שלהם במקרה של פלישה סינית. חלקם אפילו החלו בתרגילים שמדמים מצב מלחמה מול הסינים, ונערכים לכך עם כל האמצעים

טייוואן שוקלת לפנות אוצרות עתיקים על רקע המתיחות עם סין
אילוסטרציה צילום: Pixabay

מוזיאון הארמון הלאומי של טייוואן בטאיפיי ערך "תרגיל תגובה בזמן מלחמה" כדי להכשיר את הצוות לגבי מה לעשות במקרה שתפרוץ מלחמה. בית המחוקקים של טייוואן קרא למוזיאון לקבוע פרוטוקולים מאז מרץ האחרון, זמן קצר לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה - התוקפנות של מוסקבה עוררה חשש שבייג'ין תבצע פלישה דומה לטייוואן.

מנהל המוזיאון מי-צ'ה וו אמר למחוקקים שהוא עובד עם סוכנויות ביטחון לאומיות בטייוואן כדי למצוא מקומות בטוחים לאחסון אוצרותיו אם תפרוץ מלחמה. במהלך מסיבת עיתונאים ב-8 באוגוסט, אמר יו"ר בית המחוקקים של טייוואן, יו סי-קון, שהרשות המבצעת של ממשלת טייוואן תוביל תוכניות לחיזוק ההגנה והפינוי האפשרי של אוספי המוזיאון.

לאחר ביקורה של יו"ר בית ארה"ב, ננסי פלוסי, בטייוואן מוקדם יותר החודש, סין ערכה תרגיל צבאי בן שבעה ימים במים סביב טייוואן. צבא סין ירה טילים בליסטיים תוך הזנקת מטוסים צבאיים וכלי שיט על פני הקו החציוני של מיצר טייוואן, תיחום לא רשמי בין סין לטייוואן. סין טוענת כי טייוואן היא חלק משטחה, ובייג'ין לא ויתרה על האפשרות להביא לאיחוד מחדש בכוח במידת הצורך.

על רקע הלחץ הצבאי המוגבר מצד סין, החלו להסתובב שמועות באינטרנט הסיני כי טייוואן מתכננת להעביר את האוספים של מוזיאון הארמון הלאומי ליפן ולארה"ב. המוזיאון הכחיש את השמועות הללו בהצהרה, וקרא לתושבים הטייוואנים לא להאמין לשמועות.

רשת CNN דיווחה כי התרגילים של המוזיאונים כללו כ-90,000 יצירות מתוך אוסף של 700,000 פריטים. פטרישיה הואנג, מומחית ללימודי מוזיאונים באוניברסיטת טאיפיי הלאומית לחינוך של טייוואן, אמרה לתאגיד השידור הגרמני DW שקשה לאתר מקומות ושיטות ספציפיות לשינוע החפצים.

"בכנות, אני לא יודעת לאן, או אפילו איך, נוכל לשלוח את האוצרות בבטחה ובשקט בשלב זה", אמרה. לרוב המוזיאונים בטייוואן יש תוכניות תגובה לשעת חירום המסייעות למוזיאונים להעריך ולנהל סיכונים, כמו שריפה, שיטפונות או התקפות טרור, "אך פינוי בזמן מלחמה לא היה בראש סדר העדיפויות", אמרה. היא הוסיפה "רוב המוזיאונים ממוקמים באזורי מרכז העיר וזה אומר שהם צפויים להיפגע קשות אם יהיה סכסוך צבאי, הפצצות וביזה הם שני החששות הגדולים ביותר", אמרה.

סין טייוואן מוזיאונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד