י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
באמצע התפילה

אפגניסטן: עשרות הרוגים ופצועים במסגד לאחר פיגוע תופת

המשטרה באפגניסטן מסרה כי עשרות אנשים נהרגו ונפצעו בעקבות פיצוץ עז במסגד בקאבול הבירה. הפיגוע אירע במהלך תפילת הערב. האימאם של המסגד נהרג בפיצוץ באזור ח'יר ח'אנה בעיר הבירה  

אפגניסטן: עשרות הרוגים ופצועים במסגד לאחר פיגוע תופת
אמבולנסים בדרכם למקום הפיגוע צילום: צילום מסך

עשרות בני אדם נהרגו ונפצעו כשמסגד בקאבול הפך למאכולת מוות מפיצוץ אדיר ביום רביעי בערב. המשטרה מסרה כי היו נפגעים רבים לאחר המתקפה במסגד בבירת אפגניסטן. גורם מודיעיני של הטליבאן אמר לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי עשרות בני אדם נהרגו ונפצעו, חלק מהפצועים במצב קריטי.

האימאם של המסגד נהרג בפיצוץ, שאירע במהלך תפילת ערבית באזור ח'יר ח'אנה בקאבול. בית החולים החירום של קאבול קיבל כ40 פצועים מהפיצוץ חלקם במצב אנוש, כולל ילד בן שבע. איש לא נטל אחריות לאירוע. עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי הפיצוץ העוצמתי נשמע בשכונת קאבול הצפונית, וניפץ חלונות בבניינים סמוכים. אמבולנסים רבים הוזנקו למקום.

הפיגוע האחרון הוא המשך לסדרת פיגועי טרור נוראיים שהתרחשו באפגניסטן בחודשים האחרונים, ארגון דאעש מצליח להכות פעם אחר פעם באפגניסטן. בחודש מאי האחרון פצצות התפוצצו על שני טנדרים שהובילו מוסלמים שיעים בעיר מזר-א-שריף שבצפון המדינה, והרגו לפחות תשעה בני אדם.

באותם ימים מטען נפץ אדיר במסגד הרג לפחות 70 מתפללים במהלך תפילה במסגד. מאות מתפללים שהו בתוך מסגד כשהפיצוץ האדיר התרחש. מעל 250 נפצעו. מנהיגי הטליבאן האשימו את לוחמי דאעש במתקפת הטרור האכזרית, יום אחד לאחר שהקבוצה קיבלה אחריות על שלל פיגועים ברחבי אפגניסטן. ארגון דאעש לקח גם אחריות על הפיגוע הגדול.

אפגניסטן מסגד פיגוע תופת טאליבן דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד