כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ממוצא ערבי

מאבטח גרמני נעצר על הצדעה נאצית מול ישראלים

צעיר נאצי נעצר לאחר שהצדיע הצדעה נאצית מול קבוצת ישראלים שביקרה באנדרטה לזכר הישראלים שנרצחו באולימפיאדת מינכן ב-1972. הנאצי הוא מאבטח גרמני שאבטח את הספורטאים הישראלים, הוא נעצר

מאבטח גרמני נעצר על הצדעה נאצית מול ישראלים
אנדרטת שואה אילוסטרציה צילום: Pixabay

מאבטח גרמני נעצר בגין הצדעה להיטלר מול קבוצת ספורטאים ישראלים צעירים שביקרו באנדרטה לזכר הנרצחים באולימפיאדת מינכן ב-1972. קבוצת הספורטאים הישראלים ביקרו ביום שלישי בערב בפארק האולימפי במינכן, שם נתקלו במאבטח נאצי שהצדיע הצדעה נאצית, כך לפי משטרת מינכן.

האירוע קרה בסביבות השעה 19:20 יום שלישי, אחד מארבעת המאבטחים שנכחו נראה עושה הצדעה נאצית כך נכתב בהצהרה של משטרת מינכן. לפי משטרת מינכן, אחד מארבעת אנשי הביטחון ביצע את ההצדעה האסורה, שוטר צפה בו עושה זאת ועצר את הצעיר בן ה-19, אף חבר במשלחת לא הבחין בפשע. לטענת המשטרה, בן ה-19 מגיע מברלין, בעל אזרחות גרמנית, אך בעל שורשים ערביים.

על פי הדיווח בתקשורת המקומית, שלושת המאבטחים האחרים לא היו קשורים לאירוע, עם זאת מארגן המשלחת ביטל מיד את האישורים של שלושת המאבטחים האחרים, הם לא יעבדו עוד באירועים עד יום ראשון.

המאבטח הוא צעיר בן 19 מברלין והוא נעצר, ועל פי הדיווחים נאסר עליו להופיע בכל אירועי הספורט הנוספים. למרבה המזל, הספורטאים עצמם לא שמו לב למעשה הנואל, כך הוסיפה המשטרה. הקבוצה ביקרה באנדרטה לזכר קורבנות הפיגוע של הארגון הפלסטיני "ספטמבר השחור" ב-1972 באולימפיאדת מינכן, שם נרצחו 11 ישראלים.

בגרמניה הצדעה נאצית להיטלר או הצגת סמלים נאציים כמו צלב קרס הם בניגוד לחוק, ומוטלים עונשים שעלולים להוביל לקנסות או לעונשי מאסר של עד שלוש שנים. אירוע זה מגיע לקראת יום השנה ה-50 לפיגוע, שהתרחש ב-5 בספטמבר. משפחות הקורבנות הישראלים אמרו כי הן ידחו את ההזמנה להשתתף באירועי ההנצחה בגלל זלזול בסכום הפיצויים שהציעה ממשלת גרמניה.

גרמניה משטרת גרמניה מינכן הצדעה נאצית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד