ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"אמא גיבורה"

לעודד ילודה: פוטין מחזיר את הפרס למשפחה עם 10 ילדים

מול ירידה מדאיגה באוכלוסיית רוסיה, הנשיא ולדימיר פוטין הקים השבוע מחדש את הפרס מהתקופה הסובייטית שפורסם ב-1944, כדי לעודד את הרוסים להגדיל את משפחותיהם. שום אזכור של המלחמה באוקראינה לא נקשר למדליה

לעודד ילודה: פוטין מחזיר את הפרס למשפחה עם  10 ילדים
אילוסטרציה צילום: יח"צ

פרס "אמא גיבורה" שפורסם בצו ביום שני האחרון ברוסיה, מוענק לנשים שיולדות 10 ילדים או יותר, במטרה לתת תמריצים כספיים וכבוד חברתי במטרה לעודד את גידול האוכלוסייה.

מדליית הכבוד ניתנה לראשונה על ידי הנשיא סטאלין בברית המועצות וניתנה לכ-400,000 אזרחים, לפי התקשורת הרוסית. הפרס המחודש יציע לאזרחים רוסים תשלום חד פעמי של מיליון רובל (16,500 דולר) לאחר שלילדם העשירי ימלא שנה ורק אם תשעת הילדים האחרים שרדו. שום אזכור של המלחמה באוקראינה לא נקשר למדליה.

עם זאת, השבח מתקופת סטאלין הושק במקור כחלק מחבילה חברתית רחבה יותר של צעדים "פרונטליסטיים" שננקטו לקראת סוף מלחמת העולם השנייה. קריסטין רות'-אי, פרופסור בבית הספר ללימודי מזרח אירופה באוניברסיטת קולג' בלונדון, אמרה ל'וושינגטון פוסט', "זה היה על שירות למולדת, תחייתו היא הד ברור ומודע לעבר התקופה הסטליניסטית".

רות'-אי אמרה שהפרס נוצר כאשר ברית המועצות ניסתה להשתקם לאחר המלחמה ולתמוך במשפחות כ"מוסד הליבה של החברה הסובייטית". צעדים אחרים כללו טיפול רפואי טוב יותר לנשים, סיוע כספי, והחלת חוקים שיקשו על זוגות נשואים להתגרש.

"המלחמה הובילה לחרדה גבוהה מאובדן אוכלוסייה, ברור שיש לזה תהודה למה שקורה עכשיו", הוסיפה, בהתייחסה לפלישה של רוסיה לאוקראינה, שהקרמלין מכנה מבצע צבאי מיוחד. בחודש שעבר העריך מנהל ה-CIA, וויליאם ג'יי ברנס, כי כ-15,000 חיילים רוסים נהרגו במלחמת אוקראינה ועוד כ-45,000 נפצעו.

אוכלוסיית רוסיה, המוערכת כעת בפחות מ -145 מיליון, נמצאת בירידה בגלל שיעורי ילודה נמוכים ואוכלוסייה מזדקנת, בעיות שאינן ייחודיות לרוסיה אך פוגעות במספר מדינות מפותחות.

רוסיה נשיא רוסיה ברית המועצות ילודה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד