כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
התנהגות מחליאה

גרפיטי אנטישמי רוסס על קירות בית הכנסת בו מתפללים ניצולי שואה

כתובות נאצה אנטישמיות נמצאו מרוססות בפלטבוש על קיר בית כנסת. התקרית היא המשך לתקריות אנטישמיות שמתרחשות בניו יורק ללא הפסקה. בבית כנסת מתפללים גם ניצולי שואה שהיו המומים לראות את הגרפיטי

גרפיטי אנטישמי רוסס על קירות בית הכנסת בו מתפללים ניצולי שואה
כתובות נאצה אנטישמיות צילום: Yeshiva world news

כתובות נאצה אנטישמיות עם המילה 'היטלר' התגלו על קיר בית הכנסת של קהילת 'בית שלום' בפלטבוש בבוקר יום רביעי.

על רקע עליה באירועים אנטישמיים בניו יורק. משטרת ניו יורק וארגון השומרים של פלטבוש, כמו גם חברת המועצה אינה ורניקוב, הגיעו לזירה, הממוקמת בשדרה X וברחוב 27 מזרח. שוטרים מהיחידה לפשעי שנאה של משטרת ניו יורק חוקרים את האירוע.

מנקים את כתובות הנאצה: צילום Yeshiva world news

לאחר צילום הראיות ולקיחת עדויות נוספות שנאספו על ידי שוטרים, הסירו אנשי ארגון השומרים את הגרפיטי. חברת המועצה אינה ורניקוב גינתה את האירוע בחריפות. בפוסט בטוויטר היא כתבה: "האם המסר שעל ניצולי שואה שראו וחוו את זוועות מלחמת העולם השנייה לראות ככה בקהילת בית שלום הבוקר כשהם הולכים להתפלל?. זה קורה כאן בחצרות האחוריות שלנו, אמריקה בשנת 2022".

בבית כנסת מתפללים גם ניצולי שואה שהיו המומים לראות את הגרפיטי. כך מסרו הרשויות ביום רביעי. חברת המועצה ורניקוב סיפרה כי קיבלה הודעת טקסט מהרב אשר אלטשול, שראה את ההשחתה כשהגיע לבית הכנסת בסביבות השעה 6:30 בבוקר.

"זה מאוד מפחיד, זה מחליא", אמרה חברת המועצה ורניקוב, יהודיה ילידת אוקראינה שקרוביה היו בין ששת מיליון הנרצחים היהודים במהלך מלחמת העולם השנייה. דיווחים אחרונים מראים כי האנטישמיות נמצאת במגמת עלייה בניו יורק וברחבי המדינה, עם תקריות של תקיפות פיזיות ועד כתובות נאצה נגד יהודים ועשיית וונדליזם.

היטלר גרפיטי אנטישמי ריסוס גרפיטי פלטבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד