א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
סמוך לגבול

מתחת לאף הישראלי: מערך הרקטות החדש של חמאס

חמאס עדיין לא הניח את נשקו, למרות שבסבב הלחימה האחרון לא לקח חלק. מסתבר איפה שבשקט בשקט הארגון הרצחני מקים מין 'רצועת ביטחון' בגבול עזה שם הציב כמחצית ממערך הרקטות • היעד שהציב לעצמו חמאס: יכולת לירות לישראל מאות רקטות ביום במשך חודש שלם | מדאיג

מתחת לאף הישראלי: מערך הרקטות החדש של חמאס
מחבלי חמאס מובילים טילים צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

חמאס הקים 'חגורת ביטחון' צרה מאוד בגבול עזה, והטמין בה כמחצית ממערך הרקטות שלו. כך חושף ב'כאן 11' העיתונאי אליאור לוי. לפי הדיווח, לחמאס יש כ-10,000 רקטות, כשההערכה היא שכמחציתן נמצאות באותו אזור מוגדר. החגורה הביטחונית נמצאת בשטח הפתוח שבין גדר המערכת עם ישראל לבין הקו הראשון של הבתים הפלסטיניים, לאורך כל רצועת עזה - מצפון עד דרום.

עוד דווח כי משגרי הרקטות נמצאים בבורות בעומק חצי מטר, וכולם מחוברים למערך האש של חמאס שמופעל מרחוק. חמאס השתמש באזור הזה להצבת חצי ממערך הרקטות שלו משום שמדובר בשטח פתוח שקל לפעול בו, הרחק מהאוכלוסייה, והוא מוסווה מתחת לגידולים חקלאיים ושדות. 

צבא חמאס במיצג טילים. צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90.

מה שמנחה את חמאס בתחום יצור הרקטות היא שאיפה להגיע ליכולת לירות לעבר ישראל מאות רקטות בכל יום למשך חודש שלם. ארגון הטרור עדיין לא השלים את היעד אליו הוא חותר וזו אחת הסיבות לכך שהוא עדיין לא הרגיש מוכן להיכנס למערכה מול ישראל במהלך הסבב האחרון מבצע 'עלות השחר'.

בפעם האחרונה שבה ארגוני הטרור בעזה בחנו את היכולות של המערך הרקטי שלהם הייתה במבצע 'שומר החומות' בשנת 2021, אז נורו לעבר ישראל כ-4,000 רקטות ב-11 ימים בלבד. השיא היה ביומה השני של המערכה, במהלכו שוגרו 480 טילים לשטח המדינה. מאז המספרים ירדו ועמדו על בין 250 ל-400 רקטות ביממה. לשם ההשוואה, בכל מבצע 'צוק איתן' בשנת 2014, שנמשך 51 ימים, שוגרו לישראל כ-4,600 רקטות ופצצות מרגמה. השיא היומי היה 195 שיגורים ביומו השלישי של המבצע.

שיגור רקטות חמאס גבול עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד