כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פרטים חדשים מהחקירה

מותו של פיטוסי יכול היה להימנע? מקרה נוסף כמעט הסתיים בירי דו צדדי

בעוד חקירת מקרה מותו של החייל נתן פיטוסי ז"ל מירי חברו, חייל באותה פלוגה מעיד כי מקרה דומה נמנע בנס שעלול היה להסתיים במותם של שני חיילים | לדבריו, המקרה דווח למפקדים ולא תוחקר ויתכן כי המסקנות היו מונעות את מותו של פיטוסי | וגם, פרטים חדשים מחקירת היורה

מותו של פיטוסי יכול היה להימנע? מקרה נוסף כמעט הסתיים בירי דו צדדי
חיילים. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

"יומיים לפני התרחש אירוע דומה באותה עמדה שגם הוא כמעט הסתיים בירי דו"צ שכמעט הביא למותם של שני חיילים. גם במקרה הזה לא היה אמצעי ראיית לילה או פנס". כך בעדות מטרידה של אחד מלוחמי חטיבת כפיר שפורסמה ב'חדשות 12'. שגם סיפר על חוסרים גדולים בציוד ועל תלונות של חיילים בפני המפקדים שנפלו על אוזניים ערלות.

לדבריו שמתפרסמים על רקע אסון הירי השגוי בסמ"ר נתן פיטוסי ז"ל ליד טולכרם, "האירוע דווח למפקדים - אבל לא תוחקר. אם היה תחקיר, המסקנות היו יכולות למנוע את המקרה של נתן ז"ל".

נתן פיטוסי ז"ל.

החייל סיפר בפרטי פרטים שפורסמו ב'חדשות 12' כיצד כוח שניסה ללכוד קבוצת מסתננים שניסתה להיכנס דרך הגדר, פתח במרדף אחריהם. לא הייתה תקשורת בין העמדות ואז כוח אחד פתח בנוהל מעצר חשוד כלפי כוח שרץ. במקרה הזה נוהל מעצר החשוד הסתיים בירי לאוויר ובסוף בצעקות של החיילים: 'זה אנחנו, אנחנו כוח צה"ל'".

בינתיים נמשכה גם אתמול חקירתו של החייל היורה בשוגג בחברו נתן פיטוסי ז"ל שטען כי לא זיהה את חברו, שיצא להתפלל כרבע שעה לפני הירי, בגלל החושך. לדבריו הוא זיהה דמות חשודה, ביצע נוהל מעצר חשוד מלא. עוד הוא טוען שלא נרדם בעמדה.

הלוויתו של פיטוסי ז"ל. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

מהתחקור מתברר שהחייל ירה מהמותן ולא דרך הכוונת כמתבקש. לדבריו, לאחר שירה שני כדורים באוויר פיטוסי החל לרוץ לכיוונו. הוא ככל הנראה לא הבין שהנוהל הופנה כלפיו. לאחר שנורה, הוא עוד הספיק להגיד "זה אני" והתמוטט. זאת הייתה השמירה השנייה של צמד לוחמי כפיר בעמדה, שעלו לקו כיממה קודם לכן. 

עורכי דינו של הלוחם מחטיבת כפיר פנו למצ"ח ולמפקד החטיבה בדרישה שחקירתו תפסק לאלתר. לטענת עורכי דינו, הסנגורית הצבאית הראשית, אלוף משנה אופירה אלקבץ, ועורך הדין ז'ק חן, מאז המקרה נחקר החייל במשך שעות ארוכות והוא נתון במצוקה נפשית ורגשית. הלוחם עדיין דבק בגרסתו כי ירה בהתאם לנהלים והפקודות.

 

 

ירי כוחותינו נתן פיטוסי תקרית ירי חקירת מצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד