ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ברית מילה באומן: התופעה שמפלגת את ברסלב

תופעה חדשה מפלגת את ברסלב • תינוקות שזה עתה נולדו, מוטסים בערב ראש השנה לציון רבי נחמן, כדי שהאב יוכל לשהות במקום בחג • תופעה מבורכת או סכנת חיים?

התינוק בן יומו בדרך לאומן. צילום: יוסי גולדשמיט
התינוק בן יומו בדרך לאומן. צילום: יוסי גולדשמיט

תופעה חדשה: עריכת ברית מילה לתינוקות ישראלים באומן שבאוקראינה, סמוך לציונו של רבי נחמן מברסלב - סמוך לראש השנה.

בעבר, מי שנולד לו בן סמוך לראש השנה, היה בדילמה: להיות נוכח בברית המילה לבן, או לנסוע לאומן? היו כאלה שבחרו בברירה השנייה, נטשו את בנם ומינו שליח כדי למול את בנם.

כיום, רבים משלבים: התינוקות מוטסים למקום לעריכת ברית מילה, ומוטסים חזרה ארצה.

כך למשל, תמונה ששוגרה למערכת 'בחדרי חרדים' מראה תינוק בן יומו, בנו של דוד דבש (הזכור מדוד הכי טוב, שתבע את חברת הביטוח על שימוש בשמו כסלוגן) העושה את דרכו בטיסה מישראל לאומן שם נכנס בבריתו של אברהם אבינו בראש השנה אשתקד.

"התופעה ידועה", אומר ל'בחדרי חרדים', אחד מראשי חסידי ברסלב: "זה בנשמתם וזכות היא לערוך ברית מילה אצל רבי נחמן - גם בראש השנה. שתבין", ממשיך האיש, "אם לרב ברלנד הגולה במרוקו טסים שעות ארוכות לעריכת ברית מילה, ודאי לאומן הקרובה יותר. ואם היה משב"ק שהטיס את תינוקו לאוסטריה כדי שהרבי מנדבורנה ישמש כסנדק, ודאי שלרבי נחמן ראוי לעשות זאת".

אך לא הכל מאושרים מהתופעה. אחד ממנהיגי החסידות אומר ל'בחדרי חרדים': "לנסוע לאומן ולנטוש את הבן לעריכת ברית מילה באמצעות שליח - זה מובן. אך להביא את התינוק? זהו מעשה אווילי, זו סכנה לתינוק. גם היולדת שמגיעה לשם לא יכולה לשוטט במקום מטעמי צניעות ורבני ברסלב מאוד נגד זה שנשים יסעו לאומן".


.אומן ראש השנה תינוק ברית תופעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד