י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האיש של בנט מול המנכ"ל

קרב הסמכויות וההשפעה בלשכת ראש הממשלה לפיד

דיווח על יחסים עכורים ומאבקי כוח בלשכתו של ראש הממשלה לפיד בין ראש המל"ל שמינה בנט ונשאר בתפקידו, לבין מנכ"ל משרד החוץ שמקורב יותר ללפיד ונחשב יותר בעיניו

קרב הסמכויות וההשפעה בלשכת ראש הממשלה לפיד
איל חולתא/אלון אושפיז צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בשבועות האחרונים, מאז כניסת יאיר לפיד ללשכת ראש הממשלה, התגלה קרב על סמכויות והשפעה בין ראש המל"ל איל חולתא למנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז. כך מפרסם העיתונאי מיכאל שמש ב'כאן חדשות'.

לפי כמה גורמים המעורים בפרטים, ראש המל"ל חולתא איבד מהשפעתו בפורומים הביטחוניים, בזמן שמנכ"ל החוץ אושפיז שמשתתף בכל הדיונים הפך לגורם המשפיע על ההחלטות.

במל״ל מותחים ביקורת בשיחות סגורות על הדומיננטיות של אושפיז ואנשי משרד החוץ בהחלטות ביטחוניות שהיו עד עכשיו באחריות ובטיפול המל״ל.

הרקע לכך הוא שחולתא נחשב למזוהה מאוד עם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט. לפיד, לפי גורמים במשרד, מעדיף את הצוות הקרוב שלו. אושפיז, שמשמש מנכ״ל משרד החוץ ועבד עם לפיד בשנה האחרונה, זוכה להערכה רבה מצד ראש הממשלה גם בעניינים הביטחוניים.

ראש המל"ל ומנכ״ל משרד החוץ הכחישו מתיחות ביניהם ומסרו בתגובה ל'כאן': "אנחנו לא חברים, אלא חברים הכי קרובים שיש. הרבה שנים. בשנים האלה גם עשינו דברים יפים ביחד והחברות הזו גם עמדה בכמה מבחנים חלקם מאתגרים"

אלון אושפיז, מנכ"ל משרד החוץ התייחס הבוקר ברשת ב' לפרסום ואמר: "אייל חולתא הוא אחד מטובי חבריי, שנים ארוכות. הוא איש מצוין שמדינת ישראל צריכה להיות מאושרת שהוא בסקטור הציבורי שלה. לא איתרתי בחודשים האחרונים תחרות בינינו. זה לא גן ילדים".

איל חולתא ראש המלל נפתלי בנט משרד החוץ לשכת ראש הממשלה אלון אושפיז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד