כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"עַם שֶׁאֵינוֹ זוֹכֵר אֶת עֲבָרוֹ"

"רפורמה": תקופת בית שני הוסרה מתוכנית הלימודים בחינוך הממלכתי

בעקבות הרפורמה בבחינות הבגרות שתיכנס לתוקף בתחילת חודש הבא, יקוצצו חומרי לימוד משמעותיים בתיכון | בין תוכנית הלימוד שישמטו, הפרק העוסק בתקופת הבית השני, הוא יוסר לגמרי מתוכנית הלימודים השנתית

"רפורמה": תקופת בית שני הוסרה מתוכנית הלימודים בחינוך הממלכתי
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בעקבות הרפורמה בבחינות הבגרות שתיכנס לתוקף בתחילת שנת הלימודים הקרובה, בשביל לא "להעמיס" על התלמידים יקצץ משרד החינוך מתוכנית הלימודים את כל הקשור לתקופת בית שני.

על פי הדיווח שפורסם הבוקר ב'הארץ', בבתי הספר יפסיקו ללמוד את הנושאים הבאים: גלות בבל, הצהרת כורש, עזרא ונחמיה, בית המקדש השני, התרבות הלניסטית, גזרות אנטיוכוס, מרד החשמונאים, מרד מצדה ומרד בר כוכבא.

ביקורות רבה הושמעה נגד ההחלטה להסיר דווקא את תכני ההיסטוריה היהודית, ברשת היו מי שהזכירו את הציטוט המפורסם "עַם שֶׁאֵינוֹ זוֹכֵר אֶת עֲבָרוֹ הַהוֹוֶה שֶׁלּוֹ דַּל וַעֲתִידוֹ לוּט בַּעֲרָפֶל" - ההחלטה להסיר דווקא תכנים הקשורים למסורת היהודית מגלה רמה חדשה של ניתוק 

את בחינות הבגרות שיבוטלו תחליף עבודה מסכמת רב-תחומית שתוערך על ידי בוחן חיצוני. העבודה המסכמת תוערך על ידי בוחן חיצוני, כאשר הציון של עבודה זו יורכב מציון בית ספרי (50%) ומציון הערכה החיצוני (50%). ציון הערכה החיצוני יורכב מהערכת העבודה הכתובה ומהערכת פרזנטציה בעל פה על העבודה.

בתום כתיבת העבודה המסכמת הרב תחומית ובדיקה על ידי צוות המורים של מקצועות המח"ר בבית הספר, היא תועבר להערכה חיצונית של המשרד. הערכה תתבצע כפי שהיא נעשית כיום במסגרת עבודות גמר בהיקף של 5 יחידות לימוד. הערכה החיצונית תכלול גם בחינה חיצונית בעל פה על ידי בוחן חיצוני. הערכה זו תעשה אך ורק בתום הגשת העבודה המסכמת הרב תחומית.

משרד החינוך בית שני בגרות שנת לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד