כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לראשונה מאז הפיגוע

הח"כים המיועדים של הליכוד בקבר יוסף: "נשבעים להילחם על ארץ ישראל"

לראשונה מאז הפיגוע: ראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיע יחד עם החכ"ים המיועדים החדשים של הליכוד, ואלפי מתפללים לקבר יוסף | החכ"ים נשבעו להלחם למען ארץ ישראל וההתיישבות בשומרון | יוסי דגן: "לא ישברו אותנו, עם ישראל לעולם לא יוותר על קבר יוסף"

הח"כים המיועדים של הליכוד בקבר יוסף: "נשבעים להילחם על ארץ ישראל"
הח"כים ודגן בקבר יוסף צילום: באדיבות המצלם

אלפי מתפללים נכנסו הלילה במסגרת הכניסה החודשית שמקיימת המועצה האזורית שומרון בליווי חיילי צה"ל ובסיוע מתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה. זוהי הכניסה הראשונה לקבר מאז הפיגוע בקבר יוסף במהלכו נפצע בין היתר מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג מכדור שנורה לעברו.

בין האלפים שנכנסו היו גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, יחד איתו נכנסו אליהו רביבו, ניסים ואטורי ודן אילוז. מספרים 19, 33, ו - 21,  ברשימת הליכוד לכנסת.  וכן הגיעו ח"כ אופיר סופר, מפקד אוגדת איו"ש תת אלוף אבי בלוט, סגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון והמועמד לרשימת הציונות הדתית צבי סוכות.

אליהו רביבו מס' 19 ברשימת הליכוד לכנסת, אמר בעת הכניסה לקבר יוסף: "הזכות המוקנית לנו בארץ ישראל נטועה עמוק בקברי אבותינו והיא זכות יסוד לכל יהודי.  אין ספק שעם שזוכר את עברו מקדש את קדושיו ומוקיר את אבות אבותיו ראוי לו להשתכן בארץ הזאת. ככל שאנחנו מתחברים לשורשינו אנחנו בוודאי נזכה לברכת אבותינו שתחול עלינו. אין ספק שתפקידנו מעתה בכנסת ישראל לוודא את העמקת הזהות היהודית בצורה ברורה ובגאווה ללא שום מורא, אנחנו נדאג שמוסדות החינוך במערכת החינוך ישרישו את ההבנה הבסיסית שהיא זכות קיומנו כאן בארץ ישראל, להגיע למקומות הקדושים וללמוד את כל מה שעשו אבותינו שבמעשיהם קידשו את החיים, אני מבקש להודות למארח חברינו היקר יוסי דגן, למחט, ולכל החיילים שמוסרים נפש כאן כדי לאפשר לנו להיכנס לכאן באופן טבעי וסדיר".

ח"כ ניסים ואטורי  מס' 21 ברשימת הליכוד לכנסת הוסיף: "כמו שהטומאה לא נגעה ביוסף במצרים כך היא גם לא תיגע בו פה. אנחנו לא נאפשר לאף אחד מהמחבלים שמנסים לכבוש את המקום הזה, כמו שניסו במקומות אחרים כאן באזור להצליח במזימתם. כל סנטימטר בארץ ישראל שייך לעם ישראל, ארץ ישראל היא שלנו וזה מתחיל מהנקודה הזאת אם נוותר על קבר יוסף נוותר על כל ארץ ישראל, אם נוותר על יהודה ושומרון אנחנו נפסיד את ארץ ישראל צריך להילחם על כל נקודה ואנחנו צריכים לשמור על ארץ ישראל. אנחנו צריכים לצאת חזקים מפה זו דוגמה אחת למקום שהיה נראה כאילו לקחו אותו מאיתנו. חזרנו לכאן ואנחנו נחזור לכל נקודה בארץ ישראל לכל נקודה ביהודה ושומרון אם לא, עם ישראל יצטרך לתת את תל-אביב ואת ראשון לציון דבר לא ישאר".

דן אילוז מס' 33 ברשימת הליכוד: "אנחנו פה אחרי הפריימריז קודם כל כדי להישבע אמונים לארץ ישראל. אני עליתי מקנדה, וכשהייתי ילד קטן וחלמתי על ארץ ישראל עם כל אהבתי לתל-אביב לא חלמתי על תל-אביב, חלמתי קודם כל על שכם על חברון על בית לחם וגם כמובן על ירושלים. השורשים של העם שלנו והזכויות שלנו גם להיות בתל אביב נמצאים כאן. אז אנחנו צריכים לחזק את הנוכחות שלנו כאן,  ולעשות הכל כדי שתהיה כאן ריבונות אמיתית, ואנחנו היום באנו לפה חברי הכנסת החדשים כדי להתחייב שזה יהיה המאבק שלנו בכנסת הבאה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אומר: "הכניסה הלילה לקבר יוסף היא אמירה חדה וברורה שאנחנו נמשיך להיכנס לקבר יוסף. לא נכנע לניסיונות לעצור את הנוכחות היהודית בקבר יוסף. דווקא עכשיו יש להגביר את הכניסות, כדי להעביר מסר ברור לאויבינו. לא נכנע לטרור. הפיגוע בקבר יוסף כמו גם ההשחתה הברוטלית בחסות ה'רשות הפלסטינית' הרצחנית, הם ההוכחה לכך שרק מדינת ישראל מסוגלת להגן על קבר יוסף.  יחד איתנו בתחילתה של הכניסה המיוחדת הזו לאחר הפיגוע הנפשע שבו נפצע מחט שומרון הגיבור אלוף משנה רועי צוויג הגענו לכאן עם חברי הכנסת החדשים שיתחילו לשרת את עם ישראל, שבחרו להגיע לכאן מיד לאחר שנבחרו, לקברו של יוסף הצדיק אנחנו מתחזקים מהגעה שלכם לכאן, שואבים כוחות יחד מיוסף הצדיק, להילחם על כל ארץ ישראל על השומרון על כל מרחבי ארץ ישראל ומכאן אנחנו יוצאים בדרישה ברורה מהממשלה, להפסיק את הביזיון הזה, אנחנו לא צריכים להגיע לכאן כמו גנבים בלילה, להחזיר את ישיבת עוד יוסף חי לכאן, לחזור לכאן בצורה מלאה".

דגן הודה לחברי הכנסת החדשים בליכוד, שהביעו תמיכה חד משמעית במאבק למען ההתיישבות ארץ ישראל ובתוכם קבר יוסף. למנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה על ארגון של עוד כניסה מוצלחת שמשכה אלפי מתפללים מכל רחבי הארץ, לחיילי ומפקדי חטמ"ר שומרון בהובלתו של אל"מ רועי צוויג, שליוו את הכניסה.

יוסי דגן ליכוד קבר יוסף שכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד