י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מאבק קיצור התורנויות

מאות מכתבי התפטרות נאספו: המתמחים מתכוננים לפקיעת האולטימטום

ארגון הרופאים המתמחים "מרשם" מחדש את האולטימטום שלו והודיע על כוונתו להוציא לפועל בשבוע הבא התפטרות המונית של המתמחים, במידה ולא תשונה ההחלטה להקפיא את מתווה קיצור התורנויות עד לאחר הבחירות. מאות כבר חתמו על מכתבי התפטרות

מאות מכתבי התפטרות נאספו: המתמחים מתכוננים לפקיעת האולטימטום
מתמחה בחתימה על מכתב התפטרות צילום: ארגון "מרשם"

בתחילת החודש, לאחר שהמדינה הודיעה כי יישום מתווה קיצור תורנויות המתמחים יידחה בשנה וחצי, הרופאים הצעירים חידשו את מאבקם וקבעו אולטימטום - אם ההחלטה לא תשונה עד 25 באוגוסט, תצא לפועל התפטרות המונית של מתמחים מכל בתי החולים בארץ.

החל מאתמול (רביעי), בארגון המתמחים "מרשם" החלו באיסוף מכתבי התפטרות כדי להגישם בשבוע הבא למנהליהם, למשרד הבריאות והמעסיקים האחרים במערכת הבריאות. עד כה חתמו 268 מתמחים ואם יממשו את כוונתם, 21 מחלקות אשפוז יתקשו לתפקד.

בארגון הרופאות והרופאים המתמחים "מרשם" אומרים לקראת השבוע הבא, מועד פקיעת האולטימטום שהציבו: "הממשלה הפקירה אותנו וקברה את התכנית לקיצור התורנויות. הבהרנו שאנחנו לא יכולים עוד לעבוד בתנאי עבדות ולסכן את עצמנו ואת המטופלים והמטופלות, ולכן, במידה שלא תשונה ההחלטה ומהלך קיצור התורנויות יתחיל, כפי שאנחנו דורשים, עוד לפני הבחירות ולא בשנה הבאה, כאשר קיצור התורנויות יחולו על בתי החולים בפריפריה וגם במרכז - יחל ב-25 באוגוסט מהלך התפטרות המוני של מתמחים מכל בתי החולים, במסגרתו יוגשו מאות מכתבי התפטרות.

"אנחנו מתנצלים בפני המטופלות והמטופלים שלנו אך לא נותרה בידינו ברירה. אנחנו רואים בראש הממשלה יאיר לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ושר הבריאות ניצן הורביץ, אחראים ישירים למשבר וקוראים להם לעשות כל מה שצריך כדי לשנות את ההחלטה ולמנוע את הכאוס הצפוי בבתי החולים".

אחד המתמחים שחתם על מכתב ההתפטרות // צילום: ארגון 'מרשם'

זעם המתמחים הוא בעיקר על דחייה נוספת שחלה בהפעלת תכנית קיצור התורנויות כאשר עתה השרים מתכוונים לסוף 2023. במרשם מעריכים שמספר מגישי מכתבי ההתפטרות יגדל בשבוע הבא. גם כך 268 שחתמו עד כה מהווים כבר כמחצית מהצוותים ב-21 מחלקות בכל הארץ, לרבות חדרי מיון, פנימיות, מחלקות ילדים, נשים, נוירולוגיה, כירורגיה ופסיכיאטריה. במצב רגיל במחלקת אשפוז, 50% מהרופאים הם מתמחים ובלעדיהם משתבש עוד יותר תפקוד המחלקות.

מכתב התפטרות מרשם מתמחים משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד