י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דיכוי חופש הביטוי

34 שנות מאסר לסטודנטית סעודית ששיתפה פוסטים בטוויטר

אזרחית סעודית, סטודנטית מאוניברסיטת לידס בבריטניה, הואשמה בפרסום ושיתוף פוסטים של מתנגדים ופעילים נגד המשטר הסעודי. נגזרו עליה 34 שנות מאסר, ולאחריהן 34 שנות איסור יציאה מסעודיה

34 שנות מאסר לסטודנטית סעודית ששיתפה פוסטים בטוויטר
אילוסטרציה צילום: unsplash

סטודנטית סעודית מאוניברסיטת לידס בבריטניה ששבה לחופשה בממלכה, נידונה ל-34 שנות מאסר בגין תפעול חשבון טוויטר שפרסם ושיתף ציוצים ביקורתיים של מתנגדים ופעילים נגד המשטר הסעודי.

גזר הדין ניתן על ידי בית הדין המיוחד לטרור, שבועות לאחר ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בסעודיה, אשר פעילי זכויות אדם הזהירו כי עלול לגרום לממלכה להסלים את הדיכוי שלה נגד מתנגדי משטר ופעילים פרו-דמוקרטיים אחרים.

סלמה אל-שהאב, בת 34, אם לשני ילדים קטנים, נידונה בתחילה לשלוש שנות מאסר בגין "הפשע" של שימוש באתר אינטרנט כדי "לעורר תסיסה ציבורית ולערער את הביטחון האזרחי והלאומי". אבל בית משפט לערעורים גזר ביום שני את העונש החדש - 34 שנות מאסר, ובנוסף 34 שנות איסור יציאה מהמדינה, לאחר שתשתחרר מהכלא.

האישומים החדשים כוללים את הטענה כי שהאב "מסייעת לאלה המבקשים לגרום לתסיסה ציבורית ולערער את הביטחון האזרחי והלאומי על ידי מעקב אחר חשבונות הטוויטר שלהם" ובאמצעות "ציוצים מחדש".

ההערכה היא כי שהאב עדיין יכולה לבקש לערער. שהאב צייצה לפעמים מחדש ציוצים של מתנגדי משטר סעודים החיים בגלות, שקראו לשחרר אסירים פוליטיים בממלכה. נראה כי היא תמכה במקרה של לוג'אין אל-ח'תלול, פעילה פמיניסטית סעודית בולטת שנכלאה בעבר, על פי החשד עברה עינויים בגין תמיכה בזכויות נהיגה לנשים, וכעת היא חיה תחת איסור נסיעה מחוץ לסעודיה.

ה'גארדיאן' דיווח, כי אדם שהאב הוחזקה לעתים בבידוד וביקשה במהלך משפטה לספר לשופט באופן פרטי משהו על אופן הטיפול בה, דבר שלא רצתה להצהיר בפני אביה. היא לא הורשתה להעביר את המסר לשופט.

סעודיה בריטניה טוויטר רשתות חברתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד