כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ברקע המתקפה האוקראינית

דיווח: פוטין יסכים להיפגש עם הנשיא זלנסקי

בטורקיה דווח כי נשיא רוסיה עשוי להסכים למפגש עם מקבילו האוקראיני. יש מי שמייחס לביקורו של נשיא טורקיה באוקראינה לאחר ביקורו ברוסיה לפני כשבועיים - ניסיון שלו לדחוף לפגישה בין שני הנשיאים

דיווח: פוטין יסכים להיפגש עם הנשיא זלנסקי
ולדימיר פוטין/ולודימיר זלנסקי צילום: הקרמלין/דוברות נשיא אוקראינה

רשת ה-CNN בשפה הטורקית מדווחת היום (חמישי) כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עשוי להסכים לקיים מפגש עם הנשיא האוקראיני ולודימיר זלנסקי. בדיווח נטען כי יש מי שסובר כי הביקור של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן באוקראינה לאחר ביקורו ברוסיה לפני כשבועיים, הוא ניסיון שלו לדחוף לפגישה בין שני הנשיאים.

מקורות מסרו לכלי התקשורת בשפה הטורקית כי במהלך פגישתו של ארדואן עם פוטין בעיר הנופש סוצ'י לפני כשבועיים, רמז הנשיא הרוסי על כך שייתכן ויסכים להיפגש עם זלנסקי. לפי הדיווח, גישתם של הרוסים השתנתה והם אינם דורשים עוד שתחתם עסקה בין משלחות מטעם המדינות קודם הפגישה בין המנהיגים. "כעת המנהיגים יכולים לדון ולהגדיר מפת דרכים, ואז המשלחות יכולות להתחיל לפעול כדי ליישם את מפת הדרכים הזו", נמסר מפי מקורות יודע דבר.

בנוסף נאמר בדיווח כי סביר להניח שלא מדובר על הסכם שיבא סוף לסכסוך בין אוקראינה לרוסיה, אלא מו"מ על הסכם הפסקת אש בלבד.

כזכור, הנשיא הטורקי ביקר לפני כשבועיים במעונו של פוטין בסוצ'י, שם על פי הדיווחים שוחחו השניים על המלחמה באוקראינה. בפגישה פוטין הודה לארדואן על העזרה במשבר ייצוא התבואה האוקראינית מהנמל.

בתוך כך, השבוע ספגה רוסיה שורה של מתקפות נוספות בחצי האי קרים. לפי הדיווחים, הפיצוץ הראשון נשמע בשעה 06:30 בבוקר, מכיוון שדה התעופה המקומי בקרים, סמוך לעיר דז'נקוי. מדובר בשדה תעופה אזרחי, שמאז פרוץ המלחמה הוסב לבסיס צבאי ומשמש את חיל האויר הרוסי, וככל הנראה רוסיה גם מאחסנת בו נשק לצורך המלחמה.

ברוסיה טענו תחילה כי מדובר בשריפה שפרצה בתחנת כוח סמוכה, ולא מעבר לכך, אבל בהמשך נאלצו הרוסים להודות כי מדובר בחבלה. נמסר גם על שני בני אדם שנהרגו בפיצוץ, ועל כאלפיים נוספים שנדרשו להתפנות מבתיהם הסמוכים לזירה. בהמשך נמסר כי שדה התעופה הותקף במתקפה נרחבת. גם רוסיה עצמה נאלצה להודות שהאירוע נגרם כתוצאה מחבלה מכוונת.

 

ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה רג'פ טאיפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד