י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לטוס במהירות כפולה

טיסה לארה"ב ב-5 שעות: חברת התעופה מתחדשת במטוסים 'עתידניים'

אמריקן איירליינס, חברת התעופה הגדולה בעולם, חתמה על חוזה לרכישת 20 מטוסים על-קוליים מהיצרנית בום סופרסוניק, ואופציה לרכישת 40 מטוסים נוספים. שווי החוזה מוערך בכ-26 מיליארד דולר

טיסה לארה"ב ב-5 שעות: חברת התעופה מתחדשת במטוסים 'עתידניים'
הדמיית המטוס המהיר צילום: Boom Supersonic

חברת התעופה הגדולה בעולם, אמריקן איירליינס, שמפעילה בין היתר גם טיסות לישראל, רכשה אתמול 20 מטוסי Overture מחברת "בום סופרסוניק" עם אופציה לרכישת 20 מטוסים נוספים. על פי הדיווח שהובא ב'ישראל היום', המטוסים החדשים אמורים לטוס במהירות כפולה מזאת של היום, ובכך בעצם לקצר בכחצי את משך הטיסה ברחבי העולם. טיסה מתל אביב לניו יורק נמשכת היום כ־10.5 שעות.

במטוס החדש הטיסה בין היעדים צפויה להימשך כ־5.5 שעות בלבד. טיסה ללונדון תארך כ־3 שעות בלבד, וכך כל הטיסות שיופעלו באמצעות המטוסים החדשים. המטוסים של בום סופרסוניק צפויים להיות בשימוש מסחרי רק בשנת 2029, אך על פי ההערכות יהיו מוכנים כבר ב־2025, אז יתחילו בסדרת בדיקות עד לתחילת השימוש המסחרי שלהם.

 

לפי הדיווח, המטוסים צפויים להכיל עד כ־80 נוסעים, מה שאומר שאותם נוסעים יצטרכו לשלם לא מעט עבור התענוג לטוס בזמני טיסה מקוצרים. חשוב להדגיש שמדובר באחד מהפרויקטים הגדולים בתחום התעופה בעולם, וההחלטה של אמריקן איירליינס לרכוש 20 מטוסים היא סוג של הימור, שכן לצד ההתלהבות הגדולה סביב הפרויקט שעשוי לשנות את עולם התעופה ייתכנו גם שיבושים לא צפויים שיכולים לשנות את התוכניות של חברת התעופה ויצרנית המטוסים.

ארה"ב טיסה מהירות טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד