כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

יאיר לפיד בנאום בחירות: "אמרתי.. ועשיתי... והבאתי"

בועידת כלכליסט נשא שר האוצר נאום מלא שבחים עצמיים • בנאומו מנה את הבטחותיו טרום הבחירות וקיומן • "בשנה הבאה כל חרדי בן 17 יקבל צו גיוס"

לפיד. צילום: פלאש 90
לפיד. צילום: פלאש 90

שר האוצר יאיר לפיד נשא דברים היום (ד) בועידת כלכליסט במלון דייויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

"לפני כמה חודשים – זה נראה כמו נצח, אבל זה היה רק לפני כמה חודשים – הייתי באמצע קמפיין הבחירות הראשון בחיי. כל ערב הייתי לובש חולצה שחורה (לא אותה חולצה שחורה, יש לי כמה), נכנס לאוטו שלי, ונוסע לכנסי בחירות. הייתי אומר להם ערב ערב אחרי ערב, לפעמים גם פעמיים ושלוש בערב, באנו לשנות. המדינה הזו זקוקה לשינוי, ובאנו לשנות.

"וערב אחרי ערב, אחרי שדיברתי, בשלב השאלות, קמו אנשים טובים ואכפתיים, ואמרו לי 'תקשיב איש צעיר (אז עוד הייתי צעיר) אתה לא יודע על מה אתה מדבר. זה לא ישתנה. הם, אלה שיושבים בשלטון, הם חזקים מדי, הם ציניים מדי, הם בחיים לא יתנו לך לעשות שינוי אמיתי. הם בחיים לא יתנו לך להעביר את השיוויון בנטל, לבטל את חוק נהרי, להפוך את לימודי הליב"ה לחוק, לקצץ את קצבאות הילדים. החרדים חזקים מדי. לא תהיה פה ממשלה בלי המפלגות החרדיות. תראה מה קרה לאבא שלך, תראה איך הרגו את קדימה. הם לא יתנו לך'.

"והשיוויון בנטל עבר כבר החלטת ממשלה וקריאה ראשונה בכנסת. בשנה הבאה כל חרדי בן 17 יקבל צו גיוס, תוך שלוש שנים 70% מהצעירים החרדים יתגייסו, קיצצנו מאות מיליונים מתקציבי הישיבות והעברנו אותם למערכת החינוך, עשרות אלפי חרדים ייצאו עכשיו לשוק העבודה. וחוק נהרי בוטל, ובתי ספר שלא מלמדים לימודי ליב"ה לא יקבלו השנה תקציבים וקצבאות הילדים קוצצו בשבוע שעבר".

לפיד המשיך: "והם אמרו לי ערב ערב, 'אתה לא מבין. הם לעולם לא יתנו לך לשנות את שיטת הממשל, ולהעלות את אחוז החסימה, ולהקטין את הממשלה, ולצמצם את כל הצעות אי האמון. נכון שממשלה כל כך גדולה זו שחיתות, אבל הם חיים מזה'.

"היו אז בממשלה 35 שרים וסגני שרים. היום יש 21 שרים. לפי הצעת החוק שעברה כבר בקריאה ראשונה בממשלה הבאה יהיו רק 19 שרים. אחוז החסימה יעלה, חוק מופז יבוטל, הצעות אי האמון יצטמצמו וממשלות לא ייפלו פה כל שנתיים.

לפיד המשיך למנות את הישגיו והבטחותיו, תוך שהוא נוגע גם בנושא המדיני: "ואמרו לי לשכוח מתהליך השלום. שלוש שנים לא נעשה כלום, שאני לא אחשוב לרגע שזה ישתנה. ויש תהליך שלום. 19 האצבעות של יש עתיד דאגו לזה שהוא יהיה. 19 האצבעות של יש עתיד ידאגו לזה שהוא יימשך.

"זה מה שעשינו בחמישה חודשים. אלה ההבטחות שהספקנו לקיים בחמשת החודשים הראשונים שאנחנו יושבים בממשלה ואני שר האוצר. זו רק ההתחלה. יש עוד הרבה מה לעשות. את כל מה שקילקלו פה בעשרים השנים האחרונות אי אפשר לתקן בכמה חודשים. אני עוד רוצה להוריד את המיסים שהעלינו, ואנחנו עובדים כמו חמורים כדי להוריד את מחירי הדיור, ואנחנו לא נשקוט ולא ננוח עד שיוקר המחיה המטורף בישראל יירד ויאפשר קיום נורמלי למעמד הביניים.

"אבל אף אחד – אף אחד! אף ציניקן, אף ספקן, אף פקפקן – אף אחד לא יוכל למכור לי יותר שקבוצה של אנשים שמאמינה במשהו, שיש לה יכולת ביצוע ונחישות ואכפתיות וערכים לא יכולה לעשות שינוי אמיתי".
יאיר לפיד שינוי ועידה כלכליסט הרצאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד