כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פנייה מראש העירייה לשיפור תשתית כביש 65

ראש עיריית עפולה וראש המועצה האזורית גליל תחתון בפנייה לשר התחבורה: "שיפור התשתיות בכביש 65 צריך להיות בראש סדר העדיפיוית"• עמותת "אור ירוק": "אם המדינה הייתה בונה מפרדה קשיחה בין הנתיבים, אשר הייתה מונעת תאונה חזיתית, ניתן היה להציל את חייהם של אנשים רבים"

צילום אילוסטרציה.צלם:חדשות 24
צילום אילוסטרציה.צלם:חדשות 24

ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ, וראש המועצה האזורית גליל תחתון מוטי דותן, החליטו לאחד כוחות למען מטרה אחת: הצלת חיי אדם בכביש 65. שני ראשי הרשויות המקומיות שיגרו יחד בתחילת חודש אוגוסט מכתב לשר התחבורה ישראל כץ ומנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שי ברס, בו הם מבקשים מהם לשפר את התשתיות בכביש 65. את המכתב כתבו השניים לאחר שאישה נוספת נהרגה בתאונת דרכים בכביש זה ואדם נוסף נפצע באורח קשה.

"אנו פונים אליכם לקבלת עזרתכם במאבק לקידום הבטיחות בכביש מספר 65. כביש זה הוא כביש מסוכן שיש לטפל בו באופן מיידי", כותבים ראשי הרשויות לשר התחבורה. השניים מציינים במכתב, כי "כביש זה הוא אחד משני כבישים ראשיים אשר מחברים את הצפון למרכז הארץ ואחד מדרכי הגישה המרכזיים לכביש 6. זהו כביש עמוס וצפוף שנוסעים בו מדי יום 13-23 אלף בני אדם בממוצע".

בנוסף, מציינים ראשי הרשויות במכתב את הנתונים המדאיגים של מספר ההרוגים ותאונות הדרכים בכביש 65 בשנים האחרונות: "על פי נתוני אור ירוק", כותבים ראשי הרשויות, "בשנת 2012 נהרגו 13 בני אדם בכביש מסוכן זה, ו- 582 נפגעו בו בתאונת דרכים. טיפול בכביש זה יביא להצלתם של 48 בני אדם בעשור הקרוב ושל כ- 1,500 בני אדם העלולים להיפצע במידה ולא יתבצעו השיפורים הנדרשים".

אלקבץ ולוי מסבירים במכתב את שדרוש לתקן בכביש בכדי להפוך אותו לבטיחותי יותר: "שיפור התשתיות בכביש 65 צריך להיות בראש סדר העדיפויות. על הכביש להיות דו נתיבי עם מפרדה קשיחה אשר תמנע תאונות חזיתיות. הכביש צריך להיות מואר לכל אורכו ויש לדאוג שהכניסות והיציאות מהיישובים יהיו מוסדרות ובטוחות לטובת תושבי האזור".

עמותת אור ירוק: "לא תמיד הנהג אשם. אם המדינה הייתה בונה מפרדה קשיחה בין הנתיבים, אשר הייתה מונעת תאונה חזיתית, ניתן היה להציל את חייהם של אנשים רבים בכביש 65. המדינה חייבת לתקן את הליקויים החמורים בכל הכבישים האדומים בארץ, החושפים מידי יום מאות אלפי תושבים בישראל לסכנת חיים מוחשית".
אור ירוק תשתית בכיש 65 מפרדה תאונות דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד