י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הורי תלמידים : הדרך אל ביה"ס פחות בטוחה

מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הממשלה עדיין לא חשבה על אלטרנטיבות להגעת ילדים אל בית הספר. אם יפעלו להתקנת קופסה ירוקה, מצלמות ומבוגר מלווה, ניתן להוריד החשש של ההורים"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בשלוש השנים האחרונות חלה ירידה ניכרת בתפיסת הבטיחות בדרכים של ההורים, לגבי הליכת ילדיהם אל בית הספר ללא ליווי מבוגר, כך עולה מסקר שערכה עמותת "אור ירוק", לקראת פתיחת שנת הלימודים.

מחר יחזרו כמיליון וחצי תלמידים אל ספסל הלימודים, אך האם ההורים של התלמידים מרגשים כי הדרך אל בית הספר בטוחה?
בשנת 2010 הציון הממוצע שהעניקו ההורים לבטיחות הדרך של ילדיהם אל בית הספר ללא ליווי מבוגר הייתה 7.4. בשנת 2011 ההורים הרגישו פחות בטוחים ונתנו את הציון הממוצע 6.8, ובשנת 2012 ההורים נתנו את הציון הממוצע 6.3. בשנת 2013 מגמת הירידה בבטיחות הדרך ממשיכה וההורים נתנו את הציון הממוצע 6.1 לבטיחות הדרך אל בית הספר.

גם ההסעות הפרטיות לא נותנות שקט להורים וההורים דירגו את רמת הבטיחות בהסעות הפרטיות בציון הממוצע 6.4, המהווה ציון דומה לציון שנתקבל בשנה שעברה.

שליש מהילדים יגיעו אל בית הספר או לגן ברכב הפרטי
מהי הדרך הפופולארית ביותר להגיע אל בית הספר? מהסקר עולה כי כשליש (31%) מהילדים יגיעו ברכב הפרטי של ההורים, אחד מכל חמישה ילדים (19%) יצעד אל בית הספר ברגל לבדו, וכל ילד חמישי ילווה על ידי ההורים אל בית הספר או גן הילדים.
15% מהילדים יגיעו אל הגן או אל בית הספר בהסעות פרטיות ורק 7% מהתלמידים יגיעו אל בית הספר בתחבורה הציבורית.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לצערנו, ממשלת ישראל עדיין לא חשבה על דרכים אלטרנטיביות להגעה אל בית הספר על מנת לצמצם ולהוריד את חששם של ההורים להגעת הילדים.מאם היו פועלים להתקנת קופסה ירוקה, מצלמות והימצאות של מבוגר מלווה בהסעות תלמידים, ניתן היה להוריד את מפלס החשש של ההורים".

כדי להבטיח של שלומם של התלמידים בדרכם אל בית הספר והחזרה, מפעילה עמותת "אור ירוק" מספר תכניות. תכנית "סע לשלום", שבמסגרתה מפעילה העמותה הורים מתנדבים על מנת להבטיח ירידה בטוחה ומהירה מכלי רכב, וגם מונעת את פקקי התנועה המוכרים בסביבת בתי הספר. תכנית "רישיון להולכי רגל", שבמסגרתה עוברים תלמידי כיתות ג'-ד' הדרכות מעשיות לחציית כביש באופן בטוח, ופעילויות הדרכה לתלמידי בתי הספר היסודיים בנושאי זהירות בדרכים.

הסקר נועד לבחון את אופן ההגעה של תלמידים לבתי ספר ולגנים, את תפיסת מידת הבטיחות של הדרך לבתי הספר ולגנים, ואת תפיסת מידת הבטיחות של ההסעות הפרטיות ובוצע על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה בחודש מרץ 2013.
אור ירוק מבגר מלווה תלמידים בית ספר הסעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד