ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

קנדה: הממשלה תאסור לחבוש כיפה במוסד ציבורי

הממשלה השמרנית מתכוונת לחזק את ההפרדה בין דת למדינה, ולאסור לבישת סמלים דתיים במוסדות ציבוריים • פוליטיקאים יהודים ומוסלמים יאבקו יחד בחוק המדובר

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

הממשלה הבדלנית של קוויבק, בראשות פאולין מרוואה ממפלגת הגוש של קוויבק, מתכוונת לחזק עוד יותר את עיקרון ההפרדה בין דת למדינה.

על פי דיווח של סוכנות הידיעות QMI השבוע, ממשלת קוויבק מתכוונת לתקן את אמנת הזכויות והחירויות של הפרובינציה, ולאסור על הצגת סמלים דתיים במוסדות ממלכתיים, כגון משרדי ממשלה, מעונות ילדים, בתי ספר ציבוריים, בתי חולים ומרפאות.

אם ימומש הצעד המדובר, יהודים דתיים יאלצו להסיר את הכיפה לפני כניסתם למוסדות ממלכתיים, כמו גם נוצרים שעל צווארם שרשרת עם צלב, מוסלמיות (ויהודיות) הלובשות כיסוי ראש דתי וסיקים החובשים את הטורבאן.

מספר היהודים המתגוררים בקנדה מגיע ל-375 אלף, מהם כמאתיים אלף מתגוררים בטוורנטו וכמאה אלף במונטריאול.

בעקבות הפרסום החלו לוביסטים יהודיים בסיוע של פוליטיקאים פרו יהודיים לעבוד כדי להשיג פטור זמני למספר מוסדות יהודיים - דוגמת בית החולים היהודי במונטריאול ומספר מוסדות חינוך.

למתנגדים צפויה גם תמיכת הלובי המוסלמי בקנדה (NCCM), הטוען כי ממשלה המחויבת לשמור על עיקרון השיוויון אינה יכולה לכפות על נשים את לבושן.

לדברי מנהיג המפלגה הליברלית שבאופוזיציה, פיליפ קוליאר, המהלך המוצע הוא "בלון ניסיון" של ראש הממשלה, שנועד להסיט את דעת הקהל מבעיותיה הכלכליות של הפרובינציה. ראוי לזכור כי פאולין מרוואה עומדת בראש ממשלת מיעוט, שכן למפלגתה רק 54 מתוך 125 המושבים בבית הנבחרים, והיא זקוקה לתמיכת האופוזיציה כדי לתקן את אמנת הזכויות והחירויות.
כיפה קנדה אמנה מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד