י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בשונה ממינוי הרמטכ"ל

משחקת לידיים של גנץ: היועמ"ש אוסרת על מינוי מפקד גל"צ בזמן בחירות

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הבהירה כי מצב שבו פועלת תחנת גלי צה״ל ללא מפקד קבוע במשך זמן ארוך אינו ראוי, והוסיפה כי עם מינויו של שר ביטחון בממשלה הבאה יהיה עליו להידרש למינוי מפקד תחנה קבוע

משחקת לידיים של גנץ: היועמ"ש אוסרת על מינוי מפקד גל"צ בזמן בחירות
אולפני גלי צה"ל צילום: סער יעקב, לע"מ

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה הערב (חמישי) לשר הביטחון בני גנץ כי למרות שמצב שבו פועלת תחנת גלי צה״ל ללא מפקד קבוע במשך זמן ארוך אינו ראוי, אך קידום מחליף קבוע לא יתאפשר בזמן בחירות.

על פי הודעת היועמ"ש, עוד לפני תקופת הבחירות, התבקש משרד הביטחון על ידי משרד המשפטים לקדם את תהליך המינוי, שנכון היה להתחילו בסמוך לאחר סיום תפקידו של המפקד הקודם של התחנה. עם זאת, נוכח הכללים הקבועים בדין, הודיעה היועצת המשפטית לממשלה לשר הביטחון כי משעה שהכנסת פוזרה וצפויות להתקיים בחירות בקרוב, לא ניתן לקבל את עמדת משרדו והוא אינו רשאי להמשיך בהליכי המינוי של מפקד תחנת גל"צ בעת הזו.

כזכור, הוועדה לאיתור מפקד גלי צה"ל המליצה בחודש שעבר לשר הביטחון בני גנץ, למנות את אור צלקובניק למפקד הבא של גלי צה"ל,  צלקובניק שמכהן כיום כמנכ"ל תחנת הרדיו 103FM היה בעבר איש גל"צ. על פי הועדה הוא נבחר בין היתר בשל הישגיו בשנים האחרונות, שכוללים הגדלת אחוזי האזנה ב-103FM, וגם בשל העובדה ששירת וגדל בגלי צה"ל כחייל ומכיר אותה היטב. לטענתם, צלקובניק הוא האיש שיידע להתאים את גלצ לעידן הנוכחי, ולהחזיר אותה להיות רלוונטית כבעבר.

על פי הודעת היועמ"ש, "מיד עם מינויו של שר ביטחון בממשלה הבאה יהיה עליו להידרש למינוי מפקד תחנה קבוע. מפקד גל״צ החדש ימונה אפוא על ידי שר הביטחון בממשלה הבאה". רבים זעמו על החלטת היועמ"ש וטענו כי היא פועלת לפי האינטרסים של שרי הממשלה. לטענתם, עצירת המינוי מובילה לכך לכך שבתפקיד תישאר ממלאת המקום גלית אלטשטיין, שאותה גנץ מינה באופן ישיר ונחשבת לאפשרות המועדפת עליו.

נציין כי היועמ"ש אישרה לגנץ מינוי בתקופת בחירות, לפני כחודש הודיעה בהרב מיארה לשר הביטחון בני גנץ כי הוא יוכל למנות רמטכ"ל חרף הקשיים המשפטיים שעולים מממשלת המעבר. בהודעתה הדגישה כי אי מינוי הרמטכ"ל כעת היה פוגע ביכולות של צה"ל לעמוד באתגרים הביטחוניים הצפויים לו, ובפרט כאלה הצפויים "בשנת 2023, שצפויה להיות תחילתה של תקופה אסטרטגית חדשה, ובשנים הבאות אחריה".

שר הביטחון בני גנץ הגיב ומסר בתגובה: "לצערי, לא אוכל להשלים בעת הזו את הליך מינוי מפקד קבע לגלי צה"ל. בחוות דעת שהעברתי לידי היועצת המשפטית לממשלה, על ידי היועץ המשפטי למערכת הביטחון, הסברתי כי ועדת האיתור שמונתה החלה את פעילותה לפני הבחירות, ואמורה להמליץ על מועמד אחד בלבד ועל כן יש לאפשר זאת".

לדבריו, "אני מכבד את החלטתה של היועמ"שית כפרשנית המוסמכת לחוק שלא לאפשר זאת, ומבקש להודות לחברי הוועדה בראשות אלוף (במיל') אמיר אבולעפיה על עבודתם המסורה והיסודית. מ"מ מפקד תחנת גלי צה"ל גלית אלטשטיין תמשיך למלא את תפקידה ולהוביל את התחנה במקצועיות".

גלי בהרב מיארה בני גנץ מפקד בחירות לכנסת ה-25 גלי צה''ל גלצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד