כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

המונים רוצים מסכות אב"כ: מחר יורחבו שעות החלוקה

תורי ענק בתחנות חלוקת מסכות אב"כ • מהומות בחיפה הביאו לסגירת התחנה • תושבי בית צפפה בזזו את תחנת החלוקה בתלפיות • היס"מ הוזעק לתחנה בשמואל הנביא

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

הסתערות על מסכות המגן בכל רחבי הארץ: בכמה מוקדים פרצו ריבים וקטטות במהלך ההמתנה הארוכה לקבלת המסכות. גם המוקדים הטלפונים עמוסים והאתרים של פיקוד העורף ודואר ישראל מתקשים לעמוד במספר הכניסות הרב של הגולשים.

תחנת החלוקה בתל אביב נסגרה היום בשעה 15:00 ומחוץ לה חיכו עשרות בני אדם, שחלקם כבר המתינו שעות.

בירושלים נפתחו היום תחנות חלוקה בשני מוקדים, כאשר אלפי תושבי הבירה והסביבה פשטו עליהן. תחנת החלוקה שנפתחה בקניון הדר בירושלים הפכה מיד עם פתיחתה לזירת מלחמה, לאחר שעשרות תושבים מבית צפאפה בזזו את כל הערכות שהיו במקום והביאו לסגירת התחנה.

בעקבות הסגירה נאלצו התושבים לעבור לתחנת החלוקה בשכונת שמואל הנביא ולהמתין במתנ"ס השכונתי במשך שעות ארוכות. גם שם החלה הסתערות על תחנת החלוקה וכוחות יס"מ הוזעקו להשליט סדר.

בעקבות גילויי האלימות והדוחק שנרשמו היום בתחנת חלוקת ערכות המגן בחיפה, הוחלט להעביר את התחנה מסניף הדואר בשכונת הדר להיכל הספורט ברוממה שברחוב פיק"א בעיר.

התחנה תפעל בין השעות 9:00 בבוקר עד 19:00 בערב.

כך גם, רשות הדואר ופיקוד העורף החליטו על הרחבת שעות הפעילות בנקודות חלוקת ערכות מגן מחר בסניפי הדואר ברחבי הארץ בעקבות העומסים והלחצים שנרשמו היום. עוד הוחלט כי בשלב זה לא ייפתחו נקודות נוספות לחלוקה.

ברחוב ההגנה 137 בתל אביב בין השעות 19:00-08:00, בבית שמש 19:00-11:00, בשכונת שמואל הנביא שבירושלים 19:00-11:00 ובמעלה אדומים 19:00-11:00.

ביקורת נשמעה גם ביהודה ושומרון על כך שאין אף תחנת חלוקת ערכות מגן באזור. ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר שקיבל פניות ממאות תושבים. "דמנו אינו הפקר", הבהיר. "ביהודה ושומרון 370,000 תושבים - פי 6 מתושבי רעננה ויותר מפי 3 מתושבי כפר סבא. אין סיבה שלא תהיה פה אפילו נקודת חלוקה אחת".

קב"ט המועצה האזורית יונתן שמחי, פנה לגורמים בכירים בפיקוד העורף בבקשה להציב נקודות חלוקה גם בשומרון, אך זה טרם נעשה.

בצה"ל לא מתרגשים, והטילו את האחריות על דואר ישראל. "אין מצב חירום אז לא מאריכים את זמני פעילות התחנות", אמר גורם צבאי. מחברת דואר ישראל נמסר כי היא פותחת תחנות לקבלת ערכות המגן, אך ורק בהנחיית פיקוד העורף.
מסכות חלוקה אב''כ גורם צבאי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד