ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מתיחות בין המועמדות

הפריימריז בציונות הדתית: סמוטריץ' רוצה רשימה ליברלית יותר

לקראת הבחירות לרשימה בשבוע הבא, יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' דוחף לרשימה פחות תורנית ושואף שמועמדים ליברלים יותר יקודמו - בעוד איש יצהר, צבי סוכות, מסתמן כמי שייבחר במיקום גבוה | המועמדות לרשימה בקרב מי תגיע למקום ריאלי; כעס במטה הנשים על כך שהופץ סקר ללא אחת המועמדות

הפריימריז בציונות הדתית: סמוטריץ' רוצה רשימה ליברלית יותר
בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במפלגת 'הציונות הדתית' מתכוננים לפריימריז לרשימה שיערכו בשבוע הבא (שלישי) בצל הפיצוץ במו"מ עם איתמר בן גביר ויו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' מקווה שתיבחר רשימה יותר ליברלית.

גורם שמעורה בפרטים אומר ל'בחדרי חרדים' כי לסמוטריץ' יש בעיה - מבין המועמדים החדשים מי שצפוי להתברג גבוה ברשימה הוא צבי סוכות, תושב יצהר, שפקד הרבה מיישובי גב ההר והגבעות, בעוד הוא רוצה לבנות רשימה יותר ליברלית כדי לגרוף מצביעים שפוזלים לעברה של איילת שקד.

כדי לחזק את האגף המתון, בימים האחרונים יו"ר 'הציונות הדתית' הביע תמיכה בכמה הזדמנויות במועמד 'ימינה' לשעבר יוסף שפייזר, וגם היה מעוניין לראות את חברת הכנסת מיכל וולידגר, הנחשבת לקרובה אליו, מדורגת גבוה יותר.

סוכות טען בתגובה כי יחסיו טובים עם סמוטריץ': "‏מדובר כמובן בקשקוש גמור. ביני לבין בצלאל יש יחסים מצוינים. מה שבעיקר יפה בפריימריז בציונות הדתית זה שהם באמת חופשיים ללא התערבות המפלגה או העומד בראשה לטובת אף מועמד במיוחד. מציע לכל המפלגות ללמוד מסמוטריץ' מה הן בחירות חופשיות ונקיות", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

בתוך כך, מעין מתיחות נרשמת בין המועמדות במפלגה - ארבע כאלה יש, מתוך 16 מועמדים, כשהן נלחמות על מקום ריאלי ברשימה. סקר שהופץ באסמס למתפקדים בדק מבין הח"כיות אורית סטרוק, מיכל וולידגר והמועמדת רחלי צינקין - מי יותר פופולרית.

בקבוצת הוואטסאפ במטה הנשים של המפלגה טענו כי אחת המועמדות היא זו שהפיצה, ובכוונה השמיטה את המועמדת הרביעית, נעמה זרביב, יו"ר ארגון 'שוברות שיוויון'. האחרונה הגיבה וכתבה: "אכן הייתה לי צביטה בלב", וטענה: "זה מאחורינו".

הבחירות המקדימות ב'ציונות הדתית' יתקיימו ביום שלישי הקרוב, כאשר המועמדים יתמודדו על מספר מצומצם של מקומות ריאליים, בכפוף אם אכן בסופו של דבר יתבצע איחוד עם 'עוצמה יהודית', שהכריזה אומנם על ריצה נפרדת, אך לא סגרה את הדלת בפני איחוד.

מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בחירות לכנסת ה-25 צבי סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד