י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הנסיעה מתארכת

כבישי ישראל מציגים: פקקים, עומסים מחרידים, וסיוט מתמשך

נסיעות שבעבר היו אורכות זמן קצר – הכפילו את עצמן, וכל יציאה מהבית הופכת כיום לסיוט מתמשך | נתונים מכבישים מרכזיים בישראל, מציגים את העלייה המשמעותית בהיקף הנסועה בכבישים | אחד הנוסעים "נסיעה של 50 דקות 'על הנייר', שביום רגיל לוקחת שעה ורבע - הפכה באוגוסט הזה לכמעט שעתיים"

כבישי ישראל מציגים: פקקים, עומסים מחרידים, וסיוט מתמשך
פלאש 90

הפקקים כאן בכדי להתעצם: עומסי התנועה מייאשים ומספרים מבהילים. נתונים שהוציאה מערכת 'חדשות 12' מכבישים מרכזיים בישראל, ומובאים כאן היום (חמישי) לראשונה – מציגים את העלייה המשמעותית בהיקף הנסועה בכבישים.

נוסעים מתוסכלים סיפרו לחברת החדשות כי "נסיעה של 50 דקות 'על הנייר', שביום רגיל לוקחת שעה ורבע - הפכה באוגוסט הזה לכמעט שעתיים. אפילו כביש 6 עמוס מהרגיל ובשעות מאוחרות מהרגיל בערב. פשוט אין לאן לברוח".

ר. תושב ירושלים קונן אף הוא על המצב המתסכל: "כל המדינה יוצאת מהבית באותן שעות ברכב. אף אחד לא משתמש בתחבורה ציבורית כי אין תחבורה ציבורית יעילה, אנשים נוסעים ברכבים פרטיים. זה החמיר מאוד אחרי הקורונה, הפקקים רק גדלים".

"אני מבזבז זמן, מגיע מאוחר ועצבני לעבודה, אנשים עצבניים בקבוצה, ממשיך ר. בשיחה עם "חדשות "12, "אתה רואה את זה גם בשטח, אם פעם באוגוסט חצי מדינה הייתה בחו"ל והכבישים היו ריקים - השנה יש תחושה שעדיין אי אפשר לזוז. בלתי נסבל לזוז ממקום למקום במדינה הזאת".

כאמור, מנתונים שקיבלה "חברת החדשות" ממרכז לניהול תנועה בחברת נתיבי ישראל מאשררים את תחושת של הנהגים המתוסכלים, ועולה מהם תמונה עגומה של עומסים כבדים ברוב חלקי הארץ. לדוגמה, ביום העמוס ביותר של אוגוסט 2021, נסעו בכביש 531 לשני הכיוונים 28 אלף רכבים. באותו היום באוגוסט 2022 כבר נסעו על אותו הכביש 47 אלף כלי רכב: עלייה חסרת תקדים של 68% בכמות הרכבים על הכביש.

בנוסף, מדגימה בכביש 57 עולה תמונה דומה: ביום השיא של חודש אוגוסט 2021 נסעו על הכביש 12.5 אלף רכבים, וכעבור שנה – נסעו על הכביש באותו היום בדיוק 23.8 אלף רכבים, עלייה של 90%. קפיצה מדאיגה נוספת בנסועה ניתן לראות מדגימה בכביש 471: ביום השיא בשנת 2021 נסעו על הכביש 32.6 אלף רכבים, וכעבור שנה המספר זינק ל-69.1 אלף רכבים - עלייה של 110%, יותר מפי 2.

עורך התנועה הראשי של גל"צ, בני כבודי, מנסה להסביר את המצב ואומר כי "בשנתיים האחרונות הסיבה לעומסים באוגוסט הייתה השמיים הסגורים שהביאה איתה הקורונה. אבל עכשיו השמיים פתוחים, שדה התעופה מלא, אבל גם בארץ יש מלא אנשים והכבישים פקוקים מאוד. זה בעצם המצב החדש - אנחנו אוכלוסייה שגדלה כל הזמן ומתחילים לראות את זה על הכבישים שלנו".

 

כבישים פקקים פקקי תנועה עומסים רכבים נהגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד