ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
חסכו בהדברה

חרקים נראו זוחלים בתוך יצירות מפורסמות במוזיאון

מוזיאון טהרן לאמנות עכשווית התנצל וסגר זמנית את המקום למבקרים לאחר שסרטון שפורסם ברשתות החברתיות הראה חרקים מטיילים מתחת למסגרת הזכוכית של תמונה מפורסמת השווה מאות אלפי דולרים

חרקים נראו זוחלים בתוך יצירות מפורסמות במוזיאון
החרקים בתוך המסגרת צילום: צילום מסך

המוזיאון לאמנות עכשווית של טהרן פרסם התנצלות ונסגר באופן זמני כדי לטפל בהדברה של מזיקים, לאחר שצילומי חרקים מטיילים בתוך יצירות מפורסמות בעולם הופצו ברשתות החברתיות.

חרקים, שעשויים לתקוף ולאכול ציורים, מהווים איום רציני על יצירות המופת המינימליסטיות האמריקאיות והאירופיות המוצגות כעת לראשונה במוזיאון טהראן לאמנות עכשווית מאז שהמהפכה האסלאמית ב-1979 השתלטה על איראן.

סרטון שהפך ויראלי בתחילת השבוע שבו נראים שני חרקים מטיילים מתחת למסגרת הזכוכית של תצלום משנת 1978 של הצלמים הגרמנים המפורסמים ברנד והילה בכר. המראה של חרקים חסרי כנפיים עוררה זעזוע וסלידה ברשתות החברתיות.

המוזיאון התנצל בפני הציבור ביום רביעי האחרון, והגיב כי "התחזוקה הנכונה של היצירות המוערכות שלנו מדאיגה את כולנו". עוד נמסר "ברגע שהתגלו החרקים מיהרו מומחים למוזיאון וניקו בקפידה את יצירות האמנות שהוצגו, החרקים לא פגעו בתצלום או בכל יצירה אחרת, המוזיאון ייסגר למשך כמה ימים כדי שמדבירים יוכלו להתמודד עם הבעיה".

איראן הדברה חרקים מוזיאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד