י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מקווים להתקדמות

התנאי של זלנסקי לפגישה עם הנשיא פוטין

נשיא טורקיה הגיע לאוקראינה לראשונה מאז תחילת הפלישה הרוסית. לפי התקשורת באוקראינה, הוא יוזם משא ומתן ישיר בין זלנסקי לפוטין. ארדואן אמר כי יוזמה לייצוא תבואה אוקראינית מספקת "חלון דיפלומטי" להסכמים על סיום המלחמה בעתיד

התנאי של זלנסקי לפגישה עם הנשיא פוטין
מפגש בין ארדואן, זלנסקי וגוטרש צילום: לשכת נשיאות אוקראינה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי משא ומתן עם רוסיה אפשרי רק אם חיילים רוסים יעזבו את השטח הכבוש באופן בלתי חוקי של אוקראינה. הוא אמר את הדברים לאחר פגישה עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ונשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן בעיר לבוב אתמול (חמישי). לדברי זלנסקי, ארדואן אמר במהלך המשא ומתן כי יוזמה לייצוא תבואה אוקראינית מספקת "חלון דיפלומטי" להסכמים על סיום המלחמה בעתיד.

"הבעתי את דעתי בפני נשיא טורקיה שאין אמונה בפדרציה הרוסית. אני מאוד מופתע שהרוסים מוכנים לאיזשהו שלום. אנשים שהורגים על בסיס יומיומי לא יכולים לפגוע בערים האזרחיות שלנו, בתשתיות אזרחיות עם טילי שיוט, הם לא יכולים לרצות שלום. אז קודם כל, נראה לי, הם צריכים לשחרר את השטחים שלנו, ואז יהיה אפשר להתקדם", אמר זלנסקי.

במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר כי הוא "מאמין שהמלחמה תסתיים בשולחן המשא ומתן". ארדואן הגיע לאוקראינה לראשונה מאז תחילת הפלישה המלאה לפדרציה הרוסית. הוא נפגש עם נשיא רוסיה פוטין פעמיים מאז ה-24 בפברואר. הפגישה האחרונה התקיימה ב-5 באוגוסט בסוצ'י, רוסיה. ב-6 באוגוסט נודע כי ארדואן הציע לפוטין פגישה עם זלנסקי. הוא גם הצהיר שוב ושוב כי טורקיה מוכנה לתווך בין אוקראינה לרוסיה. CNN בטורקיה ציטטה מקורות בפדרציה הרוסית, כי פוטין רמז על אפשרות של פגישה עם זלנסקי ביום ביקורו של ארדואן בסוצ'י ב-5 באוגוסט.

נשיא אוקראינה אמר לאחר הביקור כי "ביקורו של נשיא טורקיה באוקראינה הוא מסר חזק של תמיכה ממדינה כה חזקה. במהלך הפגישה בלבוב, דנתי עם רג'פ טאיפ ארדואן על האפשרות לשפר את יוזמת התבואה, המצב סביב זפוריז'יה והסחיטה הגרעינית של הכובשים, גניבת תבואה בקנה מידה גדול של רוסיה בשטח הכבוש הזמני של אוקראינה. כמו כן נדונו סוגיות של שיתוף פעולה ביטחוני, אני בטוח שהרחבה נוספת של שיתוף הפעולה בין אוקראינה לטורקיה תחזק את שני הצדדים".

לאחר הפגישה של נשיא אוקראינה עם נשיא טורקיה, נפגשו השניים עם מזכ"ל האו"ם, הם קיימו פגישה משולשת בלבוב. בהודעת נשיא אוקראינה נאמר על הפגישה: "נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, נשיא הרפובליקה של טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש דנו במהלך פגישה משולשת בלבוב ביוזמת ייצוא התבואה, פעולותיה המסוכנות של רוסיה סביב המפעל הגרעיני זפוריז'יה, סוגיית ההגנה והשחרור של אוקראינה. אסירים והקמת בית דין מיוחד על פשע התוקפנות הרוסית נגד אוקראינה".

ולדימיר זלנסקי רג'פ טייפ ארדואן אנטוניו גוטרש מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד