י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מכה קשה לפוטין

100 חיילים ו-20 סוכנים רוסים נהרגו במתקפה אוקראינית קטלנית

אוקראינה הודיעה שהיא הרסה את המטה הרוסי בעיר ליסיצ'נסק הכבושה, וכך רוסיה מאבדת בסיס נוסף. 100 הרוגים כולל מפקדים בכירים ו-20 סוכני FSB בתקיפה אוקראינית ימים ספורים לאחר הרס בסיס שהיה מלא בשכירי חרב של 'כוח וגנר' הפועל בשירותו הישיר של פוטין

100 חיילים ו-20 סוכנים רוסים נהרגו במתקפה אוקראינית קטלנית
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: צבא אוקראינה

רוסיה איבדה עמדת פיקוד נוספת לאתר תקיפה אוקראינית קטלנית, ימים ספורים לאחר שבסיס רוסי בחבל דונבאס הושמד לחלוטין, כך טענו גורמים רשמיים באוקראינה. סריי היידאי, המושל האזורי, אמר כי אוקראינה פגעה בבסיס שהוקם בתוך המפקדה הישנה של שירותי הביטחון של אוקראינה, והרגה כ-100 חיילים רוסים, כולל מפקדי הארמייה השנייה ו-20 סוכני FSB רוסים.

זה קורה יומיים בלבד לאחר שהמפקדה הרוסית של קבוצת שכירי החרב הידועה לשמצה בשם 'כח וגנר', נהרסה לאחר שאיש רשת מפורסם רוסי מסר בטעות את מיקומו בתמונה שהעלה לרשתות החברתיות.

ההתקפות על האי קרים מאז שחייליו של ולדימיר פוטין כבשו אותה לראשונה ב-2014 - הפחידו את הצבא הרוסי, כאשר המודיעין האוקראיני טוען שהרוסים הוציאו מטוסים ומסוקים כדי למנוע את השמדתם. כ-24 מטוסי קרב ומפציצים ועוד 14 מסוקים הועברו עמוק יותר לתוך חצי האי הים השחור או ליבשת רוסיה, כך נטען. לפחות שבעה מטוסי קרב רוסיים הושמדו ומתקני אחסון תחמושת נהרסו בפיצוצים ב-9 באוגוסט.

על פי ההערכות, רוסיה איבדה לפחות עשרה מטוסי קרב בהתקפה על שדה התעופה סאקי. הנסיגה נועדה להרחיק את כוח האש האווירי של אוקראינה מהישג ידם על ידי התקפות טילים או מל"טים אוקראינים, או חוליות חבלה של כוחות מיוחדים.

בפעולת אלה ממשיכה אוקראינה להדהים את העולם, איך צבא כה קטן ודי מעוט אמצעיים מצליח להנחית מכות כה קשות על צבא כה גדול, חזק ומיומן כמו הצבא הרוסי שיש לו יכולות הרבה יותר הרסניות וקטלניות.

מלחמת אוקראינה רוסיה האי קרים הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד