י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יעיד נגד החברה

מנהל הכספים של ארגון טראמפ הודה באשמה ונידון למאסר

איש הכספים של ארגון טראמפ, אלן וייסלברג, בן ה-75, נידון לחמישה חודשי מאסר ונקנס בשני מיליון דולר, לאחר שהודה בכל 15 עבירות הונאת המס: "הוא מסכים להעיד נגד החברה המשפחתית של הנשיא לשעבר"

מנהל הכספים של ארגון טראמפ הודה באשמה ונידון למאסר
מגדלי טראמפ: אילוסטרציה צילום: Pixabay

מנהל הכספים הוותיק של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אלן וייסלברג, הופיע ביום חמישי בפני שופט בניו יורק כדי להודות ב-15 פשעים פליליים, לאחר שהגיע לעסקת טיעון יוצאת דופן שתגזור עליו חמישה חודשי מאסר אך ירצה 100 ימים בלבד.

התביעה לא תחייב את וייסלברג להעיד נגד הבוס הוותיק שלו, שאביו פרד טראמפ הכניס אותו לראשונה לחברה של דונלד טראמפ, וייסלברג החל לעבוד אצל אביו של טראמפ, ב-1973, ולא תחייב להעיד נגד בני משפחת טראמפ המעורבים בחברה.

אבל זה ידרוש ממנו להעיד על שורה של שיטות עבודה עסקיות במשרד, לאחר שהודה בשורה של פשעי מס ופיננסיים בזמן שכיהן כמנהל בכיר שם. וייסלברג, בן 75 ענה לשאלות בפני שופט מדינת ניו יורק, חואן מרצ'ן, במנהטן.

הוא השיב בפשטות 'כן כבודו' כשהשופט קרא כל אחד מ-15 סעיפי המס וההונאה נגדו. בית המשפט קבע עונש קל של חמישה חודשי מאסר בפועל, וכן חמש שנות מאסר על תנאי, אך הוא יצטרך להעיד על ארגון טראמפ שאמור להתחיל באוקטובר. עם קיצור העונש בגלל התנהגות טובה, הוא צפוי לרצות רק 100 ימי מאסר.

התובע אלווין בראג פרסם הצהרה לפיה וייסלברג הודה כי השתתף בתוכנית להונות יחד עם נאשמים נוספים דרך תאגיד טראמפ. "עד 2017 הנשיא לשעבר דונלד טראמפ היה נשיא ובעלים של ארגון טראמפ", ציין בראג בהצהרה.

אתמול (חמישי) בראג: "היום הודה אלן וייסלברג בבית המשפט שהוא ניצל את תפקידו בארגון טראמפ כדי לשלם פחות מסים ולהעשיר את עצמו, במקום לשלם את חלקו ההוגן כמו כולם, וייסלברג ביקש מארגון טראמפ לספק לו דירה ללא שכר דירה, מכוניות יקרות, שכר לימוד בבית ספר פרטי לנכדיו ורהיטים חדשים, הכל מבלי לשלם מסים נדרשים. הסדר הטיעון הזה מערב את ארגון טראמפ באופן ישיר במגוון רחב של פעילות פלילית ומחייב את וייסלברג לספק עדות במשפט הקרוב נגד התאגיד".

התובעת הכללית של ניו יורק, לטיטיה ג'יימס אמרה: "יש אפס סובלנות לאנשים שמרמים את המדינה שלנו ומרמים את הקהילות שלנו. במשך שנים, מר וייסלברג עבר על החוק כדי לרפד את כיסיו ולממן אורח חיים מפואר. ההתנהלות הפסולה הזו מסתיימת, הודאת האשמה הזאת שולחת מסר רם וברור, אנחנו ננקוט נגד כל מי שגונב מהציבור למען רווח אישי כי אף אחד לא מעל החוק", אמרה.

דונלד טראמפ איוונקה טראמפ משפחת טראמפ אריק טראמפ חקירות טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד