י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"עניין של זמן עד שיקרה שם אסון"

בעקבות אירועי הירי: צה"ל נערך למגן את קבר יוסף

לאור אירועי הירי האחרונים שבחסדי שמים הסתיימו ללא נפגעים, צה"ל נערך כדי למגן את מתחם קברו של יוסף הצדיק בשכם מפני ירי | כוחות צה"ל, נכנסו בתיאום עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, כדי לבדוק איך המיגון יתבצע בפועל

בעקבות אירועי הירי: צה"ל נערך למגן את קבר יוסף
קבר יוסף בשכם צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

צה"ל נערך למגן את מתחם קבר יוסף בשכם מפני ירי, זאת בעקבות הפיגוע שהתרחש במתחם לפני כחודשיים שבו נפצעו מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג ואזרח נוסף. כך פרסמה כתבת השטחים כרמל דנגור ב'כאן 11'. בתחילת אוגוסט נכנסו כוחות צה"ל, בתיאום עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, כדי לבדוק איך המיגון יתבצע בשטח.

כזכור, מחבלים ירו בלילה שבין רביעי לחמישי לעבר אוטובוס שהסיע מתפללים יהודים למתחם קבר יוסף הצדיק בשכם. בחסדי שמים איש לא נפגע.

במקביל דווח כי נמנע אסון כשבמקום התפתחו עימותים וחילופי אש בין כוחות צה"ל לפלסטינים, ולוחם בסיירת גבעתי פלט כדור לעבר חברו בזמן נסיעה ברכב ממוגן. הכדור נורה לעבר החזה שלו ונבלם על ידי האפוד המגן הקרמי שלבש. הלוחם שנורה נפצע באורח קל מאוד.

מתפללים בקבר יוסף בשכם. צילום: קובי גדעון, פלאש 90.

אתמול אירעו הפרות סדר אלימות במתחם הקבר, במהלכן ירו מחבלים אל כוחות צה"ל שאבטחו את המתפללים. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי. בחילופי האש נהרג וואסים נצר אבו ח'ליפה, נער בן 18 ממחנה הפליטים בלאטה. שלושה מתפרעים נוספים נפצעו.

אלוף במיל': "עניין של זמן עד שיקרה שם אסון"

אלוף פיקוד מרכז לשעבר, האלוף במילואים גדי שמני, מתח ביקורת על ההתנהלות של המדינה בקבר יוסף ובראיון לרשת ב' אמר: "כל הסיפור של קבר יוסף הוא תקלה אחת גדולה", שכן לדבריו, "יש פה מכבסת כסף שאנשים לא רואים. אופרציה עצומה של הבאת אנשים, הסעות ואירועים מסביב. יש גורמים שמרוויחים שם הרבה מאוד כסף ויש הרבה אינטרסים פוליטיים. צריך להפסיק לסכן חיילים. כל כניסה לקבר גוררת חיכוך וזה רק עניין של זמן עד שיקרה שם אסון".

סגן הרמטכ"ל לשעבר, חבר הכנסת יאיר גולן מ'מרצ' תקף בראיון לגלי צה"ל: "קבר יוסף זה הזיה מטורפת, הייתי שם הרבה מאוד פעמים, זה מופרע. רק לחשוב שחיילי צה"ל יכולים להיהרג כדי לאבטח קבוצות חרדים שאפילו לא משרתים בצבא".

בהמשך לאחר שספג מתקפות מצד פוליטיקאים, הוסיף לכתוב בטוויטר והתבצר בעמדתו: "מה משותף לראשי אגודת ישראל והציונות הדתית? שניהם לא סיכנו את נפשם בשירות בצה"ל, אך ששים לסכן את ילדינו בשם חזון משיחי שרוב אזרחי ישראל אינו שותף לו. הגיע הזמן לומר את האמת".

ירי פלסטיני ממוגן ירי קבר יוסף שכם קבר יוסף הצדיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד